BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Michalak Sylwia
Tytuł
Od segmentacji statycznej do dynamicznej
Źródło
Marketing i Rynek, 2005, nr 4, s. 12-15
Słowa kluczowe
Segmentacja, Segmentacja klientów, Segmentacja rynku, Klient, Identyfikacja klienta
Segmentation, Customer segmentation, Market segmentation, Customer, Customer identification
Abstrakt
Segmentacja to, z definicji, podział rynku na jednorodne grupy nabywców. Od lat jest wykorzystywana przez przedsiębiorstwa działające na rynkach różnych produktów jako kluczowa przesłanka formułowania strategii. Jednak wraz z przemianami zachodzącymi w otoczeniu konkurencyjnym przedsiębiorstw od początku lat 90. XX w. do połowy pierwszej dekady XXI w. zarówno sposoby dokonywania segmentacji, jak również wyznaczniki determinujące skuteczność tego narzędzia podlegały nieustannej ewolucji. Umiejętność nadążania za zmianami lub kreowania ich w tym obszarze jest nie tylko jednych ze źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, ale z czasem staje się także warunkiem koniecznym przetrwania na rynku. Rozważaniom na temat, dlaczego statyczne dokonywanie segmentacji nabywców, które u progu lat 90. pozwalało z sukcesem zabiegać o klientów, w XXI w. się nie sprawdza, a także czym jest i jakie obecnie znaczenie ma segmentacja dynamiczna, poświęcony jest niniejszy artykuł. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Altkorn, Podstawy marketingu, wyd. m, Instytut Marketingu, Kraków 1995, s. 90.
  2. CBM Indicator, badanie pt. Zwyczaje i zachowania klientów, marzec 1994 i 1995.
  3. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 17.
  4. K.Mazurek-Łopacińska, Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002, s. 50.
  5. K. Obłój, Strategie sukcesu, jak proste reguły pozwalają wygrywać, „Harvard Business Review Polska" 2003, marzec.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu