BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sagan Adam (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Teoretyczne podstawy marketingu - 50 lat poszukiwań
Źródło
Marketing i Rynek, 2005, nr 7, s. 2-8
Słowa kluczowe
Teoria marketingu, Marketing, Badania marketingowe, Metodologia strategii marketingowej, Metody badań marketingowych
Marketing theory, Marketing, Marketing research, Marketing strategy methodology, Marketing research methods
Abstrakt
Jednym z kluczowych pytań przewijających w czasie XIX Zjazdu Katedr Marketingu Handlu i Konsumpcji było pytanie o status marketingu jako nauki. Pytanie to jest o tyle istotne, że mija właśnie 50. rocznica publikacji systematyzujących artykułów Bartelsa, jednego z prekursorów rozwoju marketingu jako dyscypliny akademickiej. Czy marketing jest nauką? Autor artykułu również postanowił zabrać głos w tej sprawie. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Bagozzi, A Prospectus for Theory Construction in Marketing, .Journal of Marketing" 1984, Winter
  2. R. Bartels, Can Marketing Be a Science!, „Journal of Marketing" 1951, January.
  3. R. Bartels, Development of Marketing Thought: a Brief History. In: Science in Marketing, G. Schwartz (red.), J. Wiley & Sons, New York 1965
  4. R. Bartels, Marketing Principies, „Journal of Marketing" 1944, October.
  5. R. Battels, Sociologists and Marketologists, .Journal of Marketing" 1959, October
  6. P.K. Feyerabend, Against Method, New York 1975
  7. G. Fisk, Marketing Systems: An Introductory Analysis, Harper and Row, New York 1967
  8. D.G. Jones, D.D. Monieson, Early Development of the Philosophy of Marketing Thought, „Journal of Marketing" 1990, January
  9. R.J. Holloway, R.S. Hancock, The Environment of Marketing Behavior, J. Wiley & Sons, New York 1964
  10. R.J. Holloway, R.S. Hancock, Marketing in a Changing Environment, J. Wiley & Sons, New York 1964,
  11. S.D. Hunt, Foundations of Marketing Theory. Toward a General Theory of Marketing, M.E. Sharpe, Armonk-London 2002
  12. S.D. Hunt, Modern Marketing Theory. Critical Issues in the Philosophy of Marketing Science, South-Western Pub., 1991
  13. Ph. Kotler, S. Levy, Broadening the Concept of Marketing, „Journal of Marketing" 1969, No. 33
  14. Ph. Kotier, A Generic Concept of Marketing, .Journal of Marketing" 1972, No. 35
  15. J. Sheth, D. Gardner, History of Marketing Thought: An Update, University of Illinois Working Paper 1982, No. 857.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu