BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bartosik-Purgat Małgorzata
Tytuł
Komunikacja niewerbalna w biznesie międzynarodowym
Źródło
Marketing i Rynek, 2005, nr 8, s. 16-21
Słowa kluczowe
Komunikowanie, Komunikowanie skuteczne, Komunikowanie w biznesie, Komunikowanie werbalne i niewerbalne, Zachowania komunikacyjne
Communication, Effective communication, Business communication, Verbal and non-verbal communication, Communication behaviours
Abstrakt
Komunikacja jest procesem przekazywania (wymiany) myśli, pomysłów, informacji, uczuć oraz pragnień (inaczej: komunikatów) zakodowanych w symbole mające dla podmiotów biorących udział w tym procesie określone znaczenie. Symbole mogą być werbalne, niewerbalne, pisane, muzyczne lub matematyczne. Niektóre z nich mogą stać się barierą i prawdopodobnie prowadzić do braku zrozumienia podczas spotkania ludzi z odmiennych środowisk kulturowych. Głównym celem artykułu jest wskazanie zróżnicowania komunikacji niewerbalnej na rynkach zagranicznych oraz przedstawienie roli, jaką ona odgrywa w różnych obszarach biznesu międzynarodowego. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A.M. Eisenberg, R.R. Smith, Nonverbal Communication, Bobbs-Merlin Pubi., Indianapolis 1971
  2. J. Condon, F. Yousef, Introduction to Intercultural Communication, Bobbs-Merlin Pubi., Indianapolis 1975, s. 123-124.
  3. E.T. Hall, Bezgłośny język, PIW, Warszawa 1987, s. 105-111.
  4. J. Mikułowski-Pomorski, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE, Kraków 1999, s. 53.
  5. S. Orzechowski, Różnice kulturowe w komunikacji niejęzykowej — konsekwencje dla badań i nauczania. W: Psychologia komunikowania się, pod red. T. Rzepy, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001, s. 85-91.
  6. F. Trompenaars, Ch. Hamp-den-Tumer, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 96-97.
  7. J.C. Usunier, Marketing across Cultures, 3rd, Prentice Hall, London 2000, s. 228.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu