BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Horbaczewski Dariusz
Tytuł
Nauczanie sztuki walki jako usługa
Źródło
Marketing i Rynek, 2005, nr 8, s. 22-28
Słowa kluczowe
Systemy nauczania, Jakość usług, Promocja usług
Education systems, Quality of services, Services promotion
Abstrakt
Niniejszy artykuł ma być w zamierzeniu autora głosem w większej dyskusji o możliwości zastosowania koncepcji marketingu usług do działalności szkół sztuk walki. Celem opracowania jest umieszczenie nauczania sztuk walki w zakresie wybranej marketingowej definicji pojęcia usługi. Wobec pojawiających się w fachowej literaturze głosów o permanentnym rozwadnianiu marketingu poprzez "przystrajanie go kolejnymi przymiotnikami oraz wynajdywanie dla niego nowych obszarów zastosowań, konieczne jest wykazanie prawdziwości zawartej w tytule tezy. Zabieg ten wypełni warunki brzegowe dla zasięgu oddziaływania marketingu, dzięki czemu niniejsze opracowanie stać się powinno swoistą przepustką do wprowadzenia nauczania sztuk walki na tereny teorii marketingu usług. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002, s. 13.
  2. J. W. Cynarski, Sztuki walki Budo w kulturze Zachodu, WSP, Rzeszów 2000
  3. J. Dietl, Marketing, PWE, Warszawa 1985, s. 98
  4. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 570
  5. Ch. Gronroos, Service Management and Marketing. Managing the Moments of Truth in Service Competition, Maxwell-Macmillan International Editions, Toronto 1990, s. 27
  6. J. Harysymowicz, Wychowawcze wartości; Budo, „Budojo. Pismo Miłośników Miecza Japońskiego i Tradycyjnych Sztuk Walki" 2004, nr 4
  7. J.T. Hwa, Droga Tai Chi, Ravi, Łódź 1997
  8. R.M. Kalina, Teoria sztuk sportów walki. Centralny Ośrodek Sportu, Warszawa 2000
  9. K. Kondratowicz, Jiu Jitsu — sztuka walki obronnej, Wyd. „Czasopisma Wojskowe", Warszawa 1991, s. 74-76.
  10. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 426
  11. S. Kotłowski, Aikido — japońska droga ku harmonii z naturą. W: Etyka XX wieku, UMCS, Lublin 1991
  12. O. Lange, Ekonomia polityczna, 1.1, Zagadnienia ogólne. Warszawa 1963, s. 19
  13. U. Lehtinen, Defining Service. W: Proceedings of the Xllth Annual Conference of the European Marketing Academy, Breukelen 1984, s. 374
  14. Marketing Definitions, A Glossary of Marketing Terms, AMA, 1960
  15. J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001, s. 12
  16. H. Ni, Siła ruchu. Doskonalenie Chi, Rebis, Poznań 1999
  17. A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1996, s. 20.
  18. W. Potwora, M. Duczmal, Marketing. Strategie i struktury, WSZiA„ Opole 2001, s. 45.
  19. K. Rogoziński, Usługi rynkowe, wyd. U", AE, Poznań 2000, s. 36.
  20. K. Rogoziński, Nowy marketing usług, AE, Poznań 2000, s. 123.
  21. Ch.D. Schewe, R.M. Smith, Marketing, Mc Graw-Hill, 1980, s. 53
  22. T. Sztucki, Marketing w pytaniach i odpowiedziach, Placet, Warszawa 1998, s. 90
  23. W.J. Stanton, Fundamentals of Marketing, Mc Graw-Hill, New York 1981, s. 441
  24. S. Sterkowicz, Ju Jitsu. Wybrane aspekty sztuki walki obronnej, „Studia i Monografie" 1998, nr 2, AWF Kraków
  25. S. Sterkowicz, E. Madejski, ABC Hapkido, Kasper, Kraków 1999.
  26. S. Tokarski, Modlitwa do Boga Kalari. Refleksja o nowoczesności staroindyjskiego systemu edukacji obronnej Kalaripajatt. W: Wychowawcze i utylitarne aspekty sportów walki, pod red. R.M. Kaliny, W. Jagiełły, materiały konferencyjne AWF, Warszawa 2000, s. 21.
  27. W. Wrzosek, Drogi i bezdroża marketingu, „Marketing i Rynek" 1998, nr 11.
  28. Wychowawcze i utylitarne aspekty sportów walki, pod red. R.M. Kaliny, W. Jagiełły, materiały konferencyjne AWF, Warszawa 2000
  29. B. Żurawik, W. Żurawik, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996, s. 248.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu