BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pilarczyk Bogna, Kwiatek Piotr
Tytuł
Kształtowanie lojalności nabywców na rynku farmaceutycznym
Źródło
Marketing i Rynek, 2004, nr 9, s. 23-29
Słowa kluczowe
Budowanie lojalności klienta, Lojalność klientów, Rynek farmaceutyczny, Przemysł farmaceutyczny
Cultivation customer loyalty, Customer loyalty, Pharmaceutical market, Pharmaceutical industry
Abstrakt
W ujęciu leksykalnym, słowo "lojalność", oznacza "postawę lub postępowanie zgodnie z przepisami prawa, prawomyślność, praworządność, prawość, wierność, rzetelność (łac. "legalis" zgodny z prawem)". Autorzy artykułu opisują istotę i znaczenie lojalności, rozwój programów lojalnościowych i ich cele. Program lojalnościowy w branży farmaceutycznej jest, jak się wydaje, bardzo dobrym narzędziem pozyskiwania danych o klientach, ich preferencjach i zachowaniach. Ważne jest jednak właściwe wykorzystanie gromadzonych informacji. Umiejętność tworzenia i podtrzymywania silnych, długotrwałych więzi w całym kanale dystrybucji stanowi z pewnością jeden z kluczowych czynników funkcjonowania na tym rynku. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Ahmac, A Proposed Model of Consumer Loyalty in the Retailing Sector Based on the Kuwaiti Experience, „TQM" 2002, No. 7.
  2. Ch. Benavent, D. Crié, Analyse de l'efficacité des cartes de fidélité : une étude de cas, Université des Sciences et Techniques de Lille, http://christophe.bena-vent.free.fr/publicatins.
  3. R.W. Chestnut, J. Jacoby, Brand Loyalty, New York 1978.
  4. G.R. Dowling, M. Uncles, Do Customer Loyalty Programs Really Worki, „Sloan Management Review" 1997, Summer.
  5. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1999, s. 138.
  6. D. Gilbert, Airlines. In: Relationship Marketing: Theory and Practice, F. Buttle (ed.), Paul Chapman Publishing, London 1996, s. 138-144
  7. A. Kaniewska, G. Leszczyński, Apteka jako miejsce zakupu. W: Marketing farmaceutyczny i apteczny, pod red. H. Mruka, AE, Poznań 2000
  8. Marketingowe testowanie produktów, pod red. S. Sudoła, J. Szymczak, M. Haffera, PWE, Warszawa 2000, s. 139.
  9. Marketing farmaceutyczny i apteczny, pod red. H. Mruka, AE, Poznań 2000.
  10. M. Michalik, L. Nowak, Zachowania nabywców w odniesieniu do leków. W: Marketing farmaceutyczny i apteczny, pod red. H. Mruka, AE, Poznań 2000
  11. A. Mitchell, The Loyalty Wars, „Brand Strategy" 2003, January.
  12. L. O'Brien, Ch. Jones, Do Rewards Really Create Loyalty!, „Harvard Business Review" 1995, May-June.
  13. L.O'Malley, Can Loyalty Schemes Really Build Loyalty!, „Marketing Inteli-gence & Planning" 1998, No. 1.
  14. The Power of Loyalty. Creating Winning Loyalty Programs, Raport McKinsey on Retail, McKinsey 2000.
  15. Słownik wyrazów obcych, pod red. J. Tokarskiego, PWN, Warszawa 1980, s. 435.
  16. S. Smyczek, Lojalność konsumentów na rynku — wybrane zagadnienia, AE, Katowice 2001, s. 39.
  17. T. Sztucki, Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa 1998, s. 153.
  18. R. Tomkins, What It Really Means to Be Loyal, „Financial Times", 14.06.2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu