BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Przybylski Janusz
Tytuł
Strategiczne planowanie marketingowe na rynku dóbr przemysłowych
Źródło
Marketing i Rynek, 2004, nr 10, s. 19-22
Słowa kluczowe
Planowanie strategiczne, Planowanie marketingowe, Rynek dóbr przemysłowych
Strategic planning, Marketing planning, Industrial goods market
Abstrakt
Na początku lat 90. XX w. rozpoczął się w Polsce proces transformacji systemu społeczno-ekonomicznego. Jednocześnie przekształcenia objęły całą gospodarkę i wraz z nią również sektor dóbr przemysłowych. Procesy transformacyjne spowodowały, że rynek stał się weryfikatorem działalności gospodarczej. Zmieniły się przedsiębiorstwa przemysłowe i zasady ich funkcjonowania, a w ślad za tym istotnemu przewartościowaniu uległo podejście do obsługi rynków docelowych. Działalność marketingową można zatem rozpatrywać jako wiązkę procesów decyzyjnych, wykonawczych i kontrolnych, wplecionych w ciągły proces funkcjonowania przedsiębiorstwa, zwanych strategicznym planowaniem marketingowym. Podejście to umożliwia analizowanie przebiegu zarządzania marketingiem jako ciągu zachodzących na siebie kolejnych faz tego procesu. Dokonujące się zmiany systemowe podniosły w istotny sposób rangę pracy służb marketingowych, jak również podwyższyły wymagania stawiane menedżerom marketingu dóbr przemysłowych. Kluczowym zagadnieniem stało się sprawne i właściwe organizowanie procesów strategicznego planowania marketingowego. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu