BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Steinerowska-Streb Izabella
Tytuł
Zastosowanie internetu w małych i średnich przedsiębiorstwach
Źródło
Marketing i Rynek, 2004, nr 11, s. 26-31
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Internet, Usługi internetowe
Small business, Internet, Internet services
Abstrakt
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) stanowią przeważającą część podmiotów gospodarczych w większości krajów. Przed małymi i średnimi przedsiębiorstwami w Polsce, w okresie integracji z Unią Europejską, stoją szczególne wyzwania związane ze wzrastającą konkurencją ze strony firm zagranicznych. Innowacyjność firm tego sektora i wynikająca z niej konkurencyjność są więc ważnym czynnikiem wzrostu gospodarczego Polski. Technologie informatyczne jako forma innowacji technologicznej, mogą mieć istotny wpływ na działanie polskich MSP na wspólnym rynku. Przeprowadzone badanie i analiza literatury przedmiotu wskazują, iż stosowanie internetu w działalności podmiotów sektora MSP sprzyja wzrostowi konkurencyjności firm. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E. Grandon, J. Pearson, Electronic Commerce Adoption: An Empirical Study of Small and Medium US Businesses, „Information & Management" 2004, www.scien-cedirect.com.
  2. J. Hamill, K. Gregory, Internet Marketing in the Internationalization of UK Smes „Journal of Marketing Management" 1997, No. 13.
  3. Internet w firmach sektora małych i średnich przedsiębiorstw, Ipsos, Warszawa 2002 (dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości).
  4. R. O'Keefe, G. O'Connor, H. Kung, Early Adopters of the Web as a Retail Medium: Small Company Winners and Losers, .”European Journal of Marketing" 1998, Vol. 32.
  5. S. Poon, P. Swatman, Smali Business Use of the Internet. Findings from Australian Case Studies, „International Marketing Review" 1997, No. 5
  6. B.M. Sadowski, C. Maitland, J. Dongen, Strategic Use of internet by small—And Medium-Sized companies: An Exploratory Study, „Information Economics and Policy" 2002, No. 14.
  7. P. Swatman, Internet for SMEs: a New Slick Road?, „International Trade Forum" 2000, No. 3.
  8. J. Thong, C. Yap, CEO Characteristics, Organizational Characteristics and Information Technology Adoption in Small Business, „Omega International Journal of Management Science" 1995, No.4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu