BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sempruch Katarzyna, Kall Jacek
Tytuł
Zarządzanie portfelem marek w polskich firmach odzieżowych
Brand Portfolio Management in Polish fashion companies
Źródło
Marketing i Rynek, 2008, nr 4, s. 12-18
Słowa kluczowe
Zarządzanie portfelem produktów, Zarządzanie produktem, Odzież, Rynek odzieżowy, Marka
Management of products portfolio, Product management, Clothing, Clothing market, Brand
Abstrakt
Potencjał polskiego rynku odzieżowego implikuje jego rosnącą konkurencyjność. Wiele podmiotów, walcząc o udział w rynku, wprowadza nowe marki do swojego portfolio. Tym samym, staje przed wyzwaniem, jakim jest zarządzanie portfelem marek. Celem tego procesu jest zapewnienie wewnętrznej synergii, wzajemnego wsparcia oraz przejrzystości przy jednoczesnym ułatwieniu kreowania pełnych energii marek. Zarządzanie kilkoma markami nie jest zadaniem łatwym. W odniesieniu do rynku mody, na którym bardzo szybko zmieniają się trendy, a warunkiem odniesienia sukcesu jest szybkość odpowiedzi na preferencje konsumentów, dodatkowo się komplikuje. Artykuł prezentuje podejście polskich podmiotów odzieżowych do zarządzania portfelem marek. Autorzy, opierając się na wynikach badań własnych, analizują działalność przedsiębiorstw odzieżowych, odnosząc ją do praktyk stosowanych przez firmy zagraniczne. Analizy zostały uzupełnione o teoretyczne podstawy zarządzania portfelem marek. (abstrakt oryginalny)

Potential of polish fashion market implicates its increasing competitiveness. Fighting for the market share many of fashion companies introduce new brands into their portfolios. Thereby standing in for challenge of brand portfolio management. Providing convenience of vigorous brands creation process most important targets are internal synergy assurance, mutual support and transparency. It is not an easy task taking up the management of several brands. It is even more complicated in relation to fashion market which is characterized by dynamic trends and need of fast response to consumers preferences as the condition of success. The article presents the approach to brand portfolio management of polish fashion companies. In relation to own research results authors analyze the activity of polish fashion industries in relation to management of abroad companies. Results of undertaken research are fulfilled by brand portfolio management theory. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D.A. Aaker, Brand Portfolio Strategy, Free Press, New York 2004, s. 14.
  2. D.A. Aaker, E. Joachimsthaler, Brand Leadership, The Free Press, New York 2000, s. 133-153
  3. V. Baker, „Make the Most of Your Brand Portfolio", www.gartner.com.
  4. Brand Portfolio Economics, Mercer Management Consulting 2002, www.mer-cermc.com.
  5. Brand Portfolio and Brand Architecture in Single Brand Companies, www.prophet.com.
  6. Business Portfolio Strategy: Managing and Investing in the Right Brands to Drive Business Results, konferencja American Marketing Association, prezentacja firmy Prophet, 20.09.2005
  7. S. Carlotti, M.E. Coe, Strike Up the Brands — Top Performing Portfolios Require a Well-Orchestrated Management Approach, „Marketing and Sales Practice" 2003, No. 12, McKinsey and Co.
  8. S. Davis, Fixing Brand Bloat: Put Focus On Consumer-Centric Portfolio Strategy, „Point" 2005, July.
  9. J. Hugh Davidson, Portfolio Managing Matters, Brand Strategy, August 2002.
  10. J. Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, OnePress, Gliwice 2006.
  11. J.-N. Kapferer, Reinventing the Brand, Kogan Page, London 2001, s. 145-148.
  12. K.L. Keller, Strategie Brand Management, Prentice Hall, Upper Saddle River 1998, s. 501.
  13. N. Kumar, Kill a Brand, Keep a Customer, „Harvard Business Review" 2003, December.
  14. V.R. Rao, M.K. Agarwal, D. Dahlhoff, Branding Strategy and the Intangible Value of the Firm, „Marketing Science Institute Working Paper Series" 2003, No. 4.
  15. Sense: Solving the Puzzle of Complex Brand Portfolios, „Sense Magazine" Issue 97, Lippincott Mercer.
  16. P. Temporal, Advanced Brand Management: From Vision to Valuation, J. Wiley & Sons, Singapore 2002, s. 111.
  17. www.guccigroup.com, 18.02.2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu