BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarski Stefan
Tytuł
Segmentacja selektywna rynku
Selective Segmentation of the Market
Źródło
Zarządzanie i Marketing : prace naukowe Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 1998, s. 18-23, rys., bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Segmentacja rynku, Analiza rynku, Analiza wielowymiarowa, Struktura rynku
Market segmentation, Market analysis, Multi-dimensional analysis, Market structure
Uwagi
summ.
Abstrakt
Segmentacja to podział rynku na oddzielne grupy nabywców, którzy mogą oczekiwać osobnych produktów lub odrębnego marketingu mix. Selektywność oznacza zdolność wyodrębnienia grup nabywców ze względu na określone cechy produktów lub wzorce zachowań. Jest to zatem orientacja kupujących na produkt i jego cechy. Łącząc ze sobą pozytywne strony segmentacji i selektywności rynku można wyodrębnić trzecią formę porządkowania struktury rynku - segmentację selektywną. Jest to segmentacja podmiotowa lub przedmiotowa elementów rynku orientowana na selektywny dobór odpowiednich cech.

This article focuses on a new concept of market segmentation which involves a selective choice of features and objects in multidimensional space. The basis of this concept is a division of the characteristics of objects into two groups: structural features and behavioural features. These features are selected after creating active and non-active rows and columns on given sheets. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu