BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Śmigielska Grażyna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Wizerunek sklepu w budowaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa handlowego
The Role of a Shop's Image in Building the Competitive Position of a Retail Chain
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008, nr 757, s. 51-60, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo handlowe, Konkurencyjność handlowa, Wizerunek przedsiębiorstwa, Instrumenty marketingowe, Marketing-mix
Commercial enterprises, Trade competitiveness, Company image, Marketing instruments, Marketing-mix
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przeprowadzono teoretyczne rozważania dotyczące pojęcia wizerunku i kształtujących go instrumentów marketingu-mix w odniesieniu do sklepów (placówek detalicznych) znajdujących przełożenie na sieć, jeśli ją tworzą. Temat zilustrowano praktycznymi przykładami sieci handlu detalicznego o zasięgu ogólnoświatowym, takich jak : Wal-Mart, M&S, Benetton i Body Inc.

This article is devoted to the essence and meaning of the image of a shop and also the tools for creating it. The author assumes that the influence of a shop's image on competitive advantage is strongly correlated with the number of shops functioning under a given logo. The concept of image is broadly defined, i.e., that it is both the perception of a distinguishing position as well as a positive attitude to a given (retail) outlet by various groups, including purchasers, the local community and employees. The author briefly analyzes the possibilities of creating an image (as defined above) through various marketing-mix instruments, indicating at the same time the durability of the distinction obtained on this basis in regard to other competitors, which in turn affects the durability of competitive advantage. Particular attention is paid to price positioning of an offer as the initial source of success of many retail enterprises. The theoretical discussion is illustrated with examples of renowned retail brands such as Wal-Mart, Benetton, Marks & Spencer, Body Shop and Tesco. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aldridge R., Growth Strategies - A Case Study in Internationalization, „European Retail Digest”, Autumn 1995.
  2. Darian J.C., Tucci L.A.,.Wiman R., Perceived Salesperson Service Attributes and Retail Patronage Intention, „International Journal of Retail & Distribution Management” 2001, vol. 29, nr 5.
  3. Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, red. J. Szumilak, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2004.
  4. Hirschman E., Retail Research in Theory [w:] Review of Marketing, B.M. Enis, K.J. Roering, American Marketing Association, Chicago IL 1981.
  5. Lindquiat J.D., Meaning of Image, „Journal of Retailing” 1974, vol. 50.
  6. Martineau P., The Personality of Retail Store, „Harvard Business Review” 1958, vol. 36.
  7. Morrison M., Terziovski M., Quality Management Practices and the Link to Potential Learning Outcomes within the Australian Retail Sector, „The Learning Organization" 2001, vol. 8.
  8. Mruk H., Mruk J., Strategia „The Body Shop Inc.”, „Marketing Serwis” 1996, nr 5.
  9. Omar O., Retail Marketing, Financial Times Management, London 1999.
  10. Strategie przedsiębiorstw handlowych w warunkach globalizacji rynku, red. K. Śliwińska, Centrum Badań i Ekspertyz, AE w Katowicach, Katowice 2001.
  11. Wal-Mart Corp. Info.
  12. Walton S., Huey J., Sam Walton Made in America My Story, WNT, Warszawa 1994.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu