BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Trocha Marek
Tytuł
Six sigma - potrzeby klienta a oszczędności przedsiębiorstwa
Six Sigma - Customer Needs and Enterprise Savings.
Źródło
Nasze Studia : zeszyty studenckie Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 3, s. 45-62, bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, Zarządzanie przez jakość, Strategia jakości, Sześć Sigma
Quality management, Total Quality Management (TQM), Quality strategy, Six Sigma
Uwagi
summ.
Abstrakt
Ukazano problematykę związaną z zarządzeniem jakością, a w szczególności projektem Six Sigma. Omawiana strategia jest pojęciem bardzo rozbudowanym, dlatego w ostatniej części opracowania przedstawiono przykład hipotetycznego przedsiębiorstwa, które zastosowało projekt Six Sigma.

Six Sigma the business management project was described. Presented example of the hypothetical enterprise which used Six Sigma project. (A.K.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Balicki A., Makać W., Metody wnioskowania statystycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1997.
  2. Barney M., Motorola 's Second Generation, "Six Sigma Forum Magazine" May 2002.
  3. Broniecka G., TQM - kultura współdziałania w strukturze organizacyjnej dostosowanej do zarządzania procesami, Organizacja i Kierowanie, Warszawa 1996.
  4. Czerska J., urządzanie wiedzą pracowników operacyjnych w aspekcie wdrażania zmian zgodnie z koncepcją lean manufacturing, "Płaca" 2003, nr 2.
  5. Forum Rozwoju Edukacji Ekonomicznej, http://www.free.org.pl.
  6. Gołębiewski M., Janusz W., Prozorowicz M., Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999.
  7. Greber T., Badanie zdolności procesu - niebezpieczne wskaźniki, "Zarządzanie Jakością" 2005, nr 1.
  8. Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005.
  9. Harry M., Schroeder R., Six Sigma - wykorzystanie programu jakości do poprawy wyników finansowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  10. Kolman R., Poradnik o jakości dla praktyków, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 1995.
  11. Pyzdek T., The Six Sigma Project Planner, McGraw-Hill, New York 2003.
  12. Sierzchuła Z., Dwa łyki statystyki wspomagają dietą odchudzającą, "Zarządzanie Jakością" 2006, nr 1.
  13. Sierzchuła Z., Porównanie miary jakości w metodologii Six Sigma, "Zarządzanie Jakością" 2006, nr 1.
  14. Smith D., Blakeslee J., Koonce R., Strategie Six Sigma - Best Practices from The Executive Suite, John Wiley & Sons Inc, New Jersey 2002.
  15. Thomsett M. C, Getting started in Six Sigma, John Wiley & Sons Inc, New Jersey 2005.
  16. Torczewski K., Six Sigma - nowe spojrzenie na zarządzanie jakością, "Zarządzanie Jakością" 2005, nr 1.
  17. Urbaniak M., Zarządzanie jakością - teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2004.
  18. Walanus A., Czym się różni Sześć sigma od Trzy sigma?, "Zarządzanie Jakością" 2005, nrl.
  19. Wasilewski L., Zarządzanie jakością, [w:] Encyklopedia Biznesu, Tom II, red. W. Pomykało, Fundacja Innowacja, Warszawa 1995.
  20. Yang K., El-Haik B., Design for Six Sigma. A roadmap for Product Development, McGraw-Hill, New York 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6707
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu