BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwiec Paweł
Tytuł
Praktyki wzmacniania i pełnego wykorzystywania potencjału twórczego pracowników
Źródło
Przegląd Organizacji, 2008, nr 5, s. 32-36
Słowa kluczowe
Myślenie twórcze, Metody heurystyczne, Proces podejmowania decyzji, Burza mózgów, System informacyjny
Creative thinking, Heuristics methods, Decision making process, Brainstorming, Information system
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule opisano praktyki wzmacniania i pełnego wykorzystywania potencjału twórczego pracowników. Zaliczono do nich: techniki heurystyczne, trening twórczości oraz systemy komputerowego wspomagania twórczości. Szczególną uwagę poświęcono elektronicznej burzy mózgów oraz skutkom stosowania innych scharakteryzowanych w pracy technik. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. T. ABRAHAM, L.W. BOONE, Computer-Based Systems and Organizational Decision Making: An Architecture to Support Organizational Innovation, "Creativity Research Journal", 7 (2), 1994, s. 115.
  2. J. ANTOSZKIEWICZ, Metody heurystyczne, Warszawa 1982.
  3. R. BARKER, The Art of Brainstorming, "Business Week", August 26, 2002.
  4. H. BARKI, A. PINSONNEAULT, Small Group Brainstorming and Idea Quality. Is Electronic Brainstorming the Most Effective Approach?, "Small Group Research", 32 (2), 2001, s. 162.
  5. M.M. CLAPHAM, Ideational Skills Training: A Key Element in Creativity Training Programs, "Creativity Research Journal", 10 (1), 1997, s. 33.
  6. T. CONNOLLY, L.M. JESSUP, J.S. VALACICH, Effects of Anonymity and Evaluative Tone on Idea Generation in Computer-Mediated Groups, "Management Science", 36 (6), 1990, s. 692-693.
  7. A.R. DENNIS, B.A. REINICKE, Beta versus VHS and the Acceptance of Electronic Brainstorming Technology, "MIS Quarterly", 28 (1), 2004, s. 2.
  8. A.R. DENNIS, J.S. VALACICH, Computer Brainstorms: More Heads Are Better than One, "Journal of Applied Psychology", 78 (4), 1993, s. 533-534.
  9. A.R. DENNIS, J.S. VALACICH, Group, Sub-Group, and Nominal Group Idea Generation: New Rules for a New Media, "Journal of Management", 20 (4), 1994, s. 726.
  10. A.R. DENNIS, J.S. VALACICH, T. CONNOLLY, B.E. WYNNE, Process Structuring in Electronic Brainstorming, "Information Systems Research", 7 (2), 1996, s. 268.
  11. D.E. DURAND, S.H. VANHUSS, Creativity Software and DSS. Cautionary Findings, "Information and Management", 23, 1992, s. 4.
  12. A. FURNHAM, The Brainstorming Myth, "Business Strategy Review", 11 (4), 2000, s. 27.
  13. M.J. GARFIELD, N.J. TAYLOR, A.R. DENNIS, J.W. SATZINGER, Research Report: Modyfing Paradigms - Individual Differences, Creativity Techniques, and Exposure to Ideas in Group Idea Generation, "Information Systems Research", 12 (3), 2001, s. 322.
  14. R.B. GALLUPE, L.M. BASTIANUTTI, W.H. COOPER, Unblocking Brainstorming, "Journal of Applied Psychology", 76 (1), 1991, s. 137.
  15. R.B. GALLUPE, W.H. COOPER, M. GRISE, L.M. BASTIANUTTI, Blocking Electronic Brainstorms, "Journal of Applied Psychology", 79 (1), 1994, s. 78-79.
  16. R.B. GALLUPE, A.R. DENNIS, W.H. COOPER, J.S. VALACICH, L.M. BASTIANUTTI, J.F. NUNAMAKER, Electronic Brainstorming and Group Size, "Academy of Management Journal", 35 (2), 1992, s. 364.
  17. H. GESCHKA, The Development and Assessment of Creative Thinking Techniques: A German Perspective, w: Nurturing and Developing Creativity: The Emergence of a Discipline, (red.) S.G. ISAKSENA, M.C. MURDOCKA, R.L. FIRESTIEN, DJ. TREFFINGER, Ablex Publishing Corporation, Norwood 1993, s. 228-229.
  18. M. HEQUET, Creativity Training Gets Creative, "Training", 29 (2), 1992, s. 42.
  19. T. HEWETT, M. CZERWINSKI, M. TERRY, J. NUNAMAKER, L. CANDY, B. KULES, E. SYLVAN, Creativity Support Tool Evaluatian. Methods and Metrics, w: Creativity Support Tools. A Workshop Sponsored by the National Science Fundation, Washington 2005, s. 14.
  20. J.M. HIGGINS, Innovate or Evaporate: Creative Techniques for Strategists, "Long Range Planning", 29 (3), 1996, s. 372.
  21. T. KIELY, The Idea Makers, "Technology Review", 96 (1), 1993, s. 34;
  22. J. THACKRAY, That Vital Spark (Creativity Enhancement in Business), "Management Today", July 1995, s. 56.
  23. M.G. KLETKE, J.M. MACKAY, S.H. BARR, B. JONES, Creativity in the Organization: The Role of the Individual Creative Problem Solving and Computer Support, "International Journal of Human - Computer Studies", 55 (3), 2001,5.222-223.
  24. R.A, MALAGA, The Effect of Stimulus Modes and Associative Distance in Individual Creativity Support Systems, "Decision Support Systems", 29 (2), 2000, s. 125-126.
  25. B. MASSETTI, An Empirical Examination of the Value of Creativity Support Systems on Idea Generation, "MIS Quarterly", 20 (3), 1996, s. 93.
  26. E. McFADZEN, The Creativity Continuum: Towards a Classification of Creative Problem Solving Techniques, "Creativity and Innovation Management", 7 (3), 1998, s. 134.
  27. J.E. McGRATH, Groups: Interaction and Performance, Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1984, s. 131.
  28. E. NĘCKA, Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001, s. 204.
  29. E. NĘCKA, TROP... Twórcze rozwiązywanie problemów, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 1994, s. 24-25.
  30. E. NĘCKA, J. ORZECHOWSKI, A. SŁABOSZ, B. SZYMURA, Trening twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, s. 12.
  31. J.F. NUNAMAKER, L.M. APPLEGATE, B.R. KONSYNSKI, Facilitating Group Creativity: Experience with a Group Decision Support System, "Journal of Management Information Systems", 3 (4), 1987, s. 11-12.
  32. J. PISSARRA, J.C. JESUINO, Idea Generation through Computer-Mediated Communication. The Effects of Anonymity, "Journal of Managerial Psychology", 20 (3-4), 2005, s. 277.
  33. R.A. PROCTOR, A Creative Decision Support System, "Leadership and Organization Development Journal", 14 (2), 1993, s. 13.
  34. T. PROCTOR, Zarządzanie twórcze, Wydawnictwo Gebethner&S-ka, Warszawa 1998, s. 16-20.
  35. T. RICKARDS, B.L. FREEDMAN, Procedures for Managers in Idea - Deficient Situations: An Examination of Brainstorming Approaches, "Journal of Management Stu-dies", 15 (1), 1978, s. 50.
  36. L. THOMPSON, Improving the Creativity of Organizational Work Groups, "Academy of Management Executive", 17(1), 2003, s. 100-101.
  37. B. VOSS, What's the Big Idea, "Sales and Marketing Management", 143 (8), 1991, s. 36.
  38. D.L. WATSON, Enhancing Creative Productivity with Two Fisher Association Lists, "Journal of Creative Behavior", 30 (1), 1989, s. 51.
  39. M.A. WEST, Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 74-75.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu