BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Słomińska Bożena
Tytuł
Zmiany zachodzące w kanałach dystrybucji artykułów konsumpcyjnych
Changes occuring in the channels of distribution of consumer goods
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2007, nr 6, s. 26-33
Słowa kluczowe
Dystrybucja, Kanały dystrybucji, Artykuły konsumpcyjne, Sprzedaż
Distribution, Distribution channels, Article of consumption, Sale
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki badania IBRKiK przeprowadzonego w połowie 2007 r. w celu rozpoznania stanu kanałów funkcjonujących w minionym roku oraz zamierzeń rozwojowych ich uczestników. Zdaniem autorki rozszerzanie się zakresu handlu wielkopowierzchniowego oraz postępujące procesy koncentracji i integracji nie zmieniają faktu, że nadal cechą charakterystyczną tego układu jest znaczne rozdrobnienie podmiotowe, znajdujące odzwierciedlenie nie tylko w strukturze funkcjonujących kanałów dystrybucji, lecz także w zachowaniach ich uczestników. W rezultacie kanały dystrybucji artykułów konsumpcyjnych są różnorodne (funkcjonują obok siebie krótkie kanały bezpośrednie oraz konwencjonalne kanały wieloszczeblowe), a producenci i pośrednicy handlowi poszukują nowych rozwiązań we wzajemnych kontaktach oraz w dotarciu do ostatecznych odbiorców.

The results of survey carried out by the Institute for Market, Consumption and Business Cycles Research (IBRKiK), presented in the article, show the state and directions of rationalisation actions undertaken by manufacturers, wholesalers and retailers in the distribution channels. The developmental transformations taking place recently in the domestic market require intensification of the processes of improvement of the channels operating and aiming them at optimisation of the entire chain of supplies. The slowly progressing re-construction of the subject system of trade, causing an increased competitiveness, should stimulate, first of all, weaker links in the channels to look for new solutions and to intensify cooperation between partners; however, the information obtained from enterprises does not evidence any large scale of changes in this respect. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Z. Domaszkiewicz, Dwa miliony zamówień w e-sklepie Merlin.pl, "Gazeta Wyborcza" z 16.08.2006.
  2. E-sklepy liczą na giełdę, "Rzeczpospolita" z 5.10.2007.
  3. Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2004, ILiM, Poznań 2005.
  4. M. Fura, Będzie przybywać e-sklepów z żywnością, "Gazeta Prawna" z 30.08.2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu