BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Niezgoda Agnieszka
Tytuł
Wpływ jakości życia mieszkańców gminy na kształtowanie produktu turystycznego
The Impact of Residents' Quality of Life on Tourism Product
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2008, nr 98, s. 78-91, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Poziom życia, Produkt turystyczny, Społeczności lokalne
Living standard, Tourist product, Local community
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono wyniki badań, których celem było poznanie opinii mieszkańców dotyczącej postrzegania przez nich ich jakości życia, atrakcyjności miejsca zamieszkania oraz znaczenia społeczności lokalnej w rozwoju turystyki. Określono zależności między rozwojem turystyki a jakością życia. Badania prowadzono w trzech gminach, reprezentujących obszar nadmorski (Ustka), pojezierny (Kartuzy) i górski (Bystrzyca Kłodzka).

The article presents the results and conclusions of primary empirical research conducted in three tourism-based territorial units (municipalities). The aim was to learn the residents' perception of their own quality of life, areas livability, and the local community's role in the development of tourism. Local communities play a decisive role in the development of tourism at the place of their residence. Local people have an impact on the shape of the tourism product not only through providing their labour, specifically in the tourism sector, but also by creating the general "atmosphere of a place", which reflects the residents' level of personal satisfaction (related to quality of life), and may become a factor in the perception of the place as an attractive tourism destination. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baścik K., Sagan A., Postrzegana jakość życia w świetle badań empirycznych, w: Jakość życia w regionie, red. J. Karwowski, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2003.
  2. Bywalec Cz., Rudnicki L., Podstawy ekonomiki konsumpcji, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1999.
  3. Chmielak A., Próba określenia istoty potencjału rozwoju, w: Ekologiczne uwarunkowania rozwoju gospodarczego, red. A. Chmielak, Politechnika Białostocka, Białystok 2000.
  4. Famielec J., Straty i korzyści ekologiczne w gospodarce narodowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  5. Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002.
  6. Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, red. M. Obrębalski, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  7. Mill R.C., Morrison A.M., The Tourism System, Prentice Hall Int., New Jersey 1992.
  8. Niezgoda A., Obszar recepcji turystycznej w warunkach rozwoju zrównoważonego, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2006.
  9. Page S.J., Hall C.M., Managing Urban Tourism, Pearson Education Limited, Edinburgh 2003.
  10. II Polityka Ekologiczna Państwa, opracowanie Ministerstwa Środowiska, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu