- Autor
- Adamczyk Grażyna
- Tytuł
- Młody konsument jako uczestnik procesów rynkowych i jego aktywność
Young Consumer as the Participant of Market Processes and his Acttvtty - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 7-11, bibliogr. 3 poz.
- Słowa kluczowe
- Konsument, Zachowania konsumenta, Preferencje konsumenta, Młodzież
Consumer, Consumer behaviour, Consumer preferences, Youth - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Scharakteryzowano różne aspekty aktywności młodzieży, m.in. zainteresowań, ról, jakie pełnią w procesie zakupu czy też racjonalności zachowania i postępowania na rynku.
This article is presenting chosen results of research concerning the market activity of young consumers. It is showed, among others, that the young consumer in the past years, under the influence of the number of supporting factors had undergone the distinct transformation from passive into the more and more active participant of market processes. Time free from compulsory work is organizing by young people itself usually for entertainment, meetings with friends, the small shopping. The majority of purchase decisions related to cheaper post -primary goods is realized independently, although in their market behaviors also a great influence of advisory and accepting individuals is visible, mainly of parents and people in the same age. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Adamczyk G., Łuczak K. 2006: Zachowania młodych konsumentów na rynku napojów. Badania własne AR Poznań.
- Kieżel E. 2004: Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów. PWE, Warszawa.
- Olejniczuk-Merta A. 2001: Rynek młodych konsumentów. Difin, Warszawa.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol