BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Walden-Kozłowska Adalberta (Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem)
Tytuł
Kształtowanie się image produktu powszechnego użytku w świadomości konsumenta
The Formation of the Image of an Article of Common Use in Consumers' Mind
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 595, s. 33-42, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Opakowalnictwo, Marka produktu
Commodity science, Packaging science, Product brand
Uwagi
summ
Abstrakt
Wyobrażenie konsumenta na podstawie wyglądu opakowania, znajomości marki i producenta oraz własnych doświadczeń we wcześniejszym użytkowaniu ma wpływ na kształtowanie się obrazu jakości towaru oferowanego na rynku. Jeżeli to wyobrażenie o jakości towaru będzie pozytywne, a cena towaru konkurencyjna, wówczas konsument dokona pierwszego zakupu i będzie dokonywał następnych, dopóki będzie usatysfakcjonowany. Istotnym czynnikiem wpływającym na obraz towaru kształtujący się w świadomości konsumenta jest jego opakowanie i marka. Aby produkt miał właściwą wartość na rynku, nie tylko on sam musi być konkurencyjny, ale w nie mniejszym stopniu musi być konkurencyjne jego opakowanie.

The paper shows the results of questionnaire surveys concerning the formation of consumers' opinions about the quality of products, their packaging and their brands. Two groups of people, deliberately selected, claiming their know1edge of the evaluated products, their brands and packaging , were surveyed. The questionnaire included, beside the information needed for the characterization of the surveyed, the questions on their opinions, using the scale of one to four. The first group of respondents, consisting of 255 persons, 80% of them being men, assessed deodorant sprays for men. The other group, consisting of 1048 persons, 94% of them being women, assessed cosmetic creams. The resu1ts of the surveys have shown that in consumers' mind the total image of a product is formed out of three inseparable elements - the quality of the product, its brand, and the quality of its packaging. The ratings for these three features were identical for all the surveyed artic1es of common use. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czermiński J., Iwasiewicz A., Paszek Z., Metody statystyczne w doświadczalnictwie chemicznym, PWN, Warszawa 1974.
  2. Dworzecki Z., Opakowanie w strategiach marketingowych producenta i dystrybutora, "Opakowanie" 1994, nr 4.
  3. Fox B., A Mark of Respect, "New Scientist" 1993, vol. 140.
  4. Giorgi G.M., La disfida della marca, "Largo Consumo"1993, nr 4.
  5. Hubert K., Image, czyli jak być gwiazdą na rynku, Rzeczpospolita - Businessman Book, Warszawa 1994.
  6. Mackenzi S.B., Spreng R.A., How does Motivation Moderate the Impact of Central and Peripheral Processing on Brend Attitudes and Intentions, "Journa1 of Consumer Research" 1992, vol. 18, nr 4.
  7. Mruk H., Rutkowski J., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1994.
  8. Walden-Kozłowska A., Ochał D., Wymagania konsumenckie dotyczące kremów kosmetycznych, "Opakowanie" 1999, nr 9.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu