BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rakowska Anna
Tytuł
Sukces organizacji i jej kluczowych pracowników : dylematy rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa
The Organization Success and Staff Success : Dilemmas of the Development of Modern Enterprise
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 1, s. 44-52, tab., rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Rozwój przedsiębiorstwa, Kompetencje, Zarządzanie dla sukcesu, Kierownicy w przedsiębiorstwie
Enterprise development, Competences, Management for success, Managers in a enterprise
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zwrócono szczególną uwagę na fakt, iż sukces organizacji i kluczowych pracowników może być rozpatrywany w różnym kontekście. Mimo istnienia licznych teorii służących sukcesom przedsiębiorstwa, ostatecznie liczą się przede wszystkim zyski, co w długim czasie prowadzi do zachowań sprzecznych z etyką biznesu. Z drugiej strony zwiększająca się rola czynnika ludzkiego w osiąganiu przewagi konkurencyjnej oraz rynku pracy i sygnały o większej świadomości pracowników zmuszają do kształtowania nowych relacji między pracownikami a organizacją. (fragment ogr. streszczenia)

Article describes how the new trends influence modern HRM. The special attention has been paid to the lack of qualified staff in the times when they are needed for the organizational success. There is a dilemma because on one side organization want to be cost effective, while on the other qualified workers are more aware the situation and more demanding. The other problem is low loyalty and missing trust. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Andersen (2006), Trendy HR w Polsce 2006, Raport z projektu badań, Andersen Business Consulting, Warszawa.
  2. Bennis W., OToole J. (2003), Nie wybierajcie nieodpowiednich prezesów, "Harvard Business Review Polska" nr 8.
  3. Berłowski P. (2006), Terminator na przychodne,"Puls Biznesu" (2039) z 20.02.06.
  4. Caproni P. (2004), Management Skills for Everyday Life, Pearson Prientice Hall, New Jersey, USA.
  5. Clarke M., Butcher D., Bailey C. (2004), Strategically aligned leadership development, [w:] Storey Jh. (ed.) (2005), Leadership, Organizations, Current Issues and Key Trends, Routledge, London, New York.
  6. Kanter R.M. (2001), E-volve, succeeding in the digital culture, "Harvard Business School", USA.
  7. Kozyra G., Prezes gotowy do wynajęcia, "Gazeta Prawna" nr 223 (1588) z 17.11.05.
  8. Management Issues, (2006), www.management-ssues.co./2006/8/24/research/poormanagement-costs-britain-billions.asp.
  9. Polak K. (2003), Fachowcy od zadań specjalnych, "Gazeta Prawna" nr 91.
  10. Rotulska M., (2004), Afera Parmalatu, czyli kreatywna księgowość po europejsku, tygodnik internetowy nr 87, www.polskiejutro.com/art/aphp?=87zagr&m=r.
  11. Sarbanes-Oxley Act (2002), Pub. L. No. 107-204, 116 Stat. 745, www. Wikipedia.
  12. Smith A., Krupp W., (2004), Managerial Challenges of e- recruiting: extending the life cycle of New economy employees, On the Line Information Review, vol. 28 (1).
  13. Zenger J., Ulrich D., Smalwood N. (2000), The new leadership development, "Training and Development" nr 54(3), March.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu