BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czekaj Janusz (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Efektywność ekonomiczna jako podstawa premiowania w organizacji procesowej
Economic Efficiency as Foundation of Bonus Within Process Oriented Organization
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 1, s. 109-120, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Efektywność ekonomiczna, System płac, Zarządzanie zasobami ludzkimi
Economic efficiency, Wage system, Human Resources Management (HRM)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Podjęto próbę prezentacji koncepcji zintegrowanego, współzależnego systemu premiowania w organizacji procesowej. Ukazana została ewolucja funkcji i metod premiowania pracowników w klasycznej szkole zarządzania. Scharakteryzowano model dekompozycji funduszu premiowego w organizacji procesowej oraz koncepcję premiowania w jednostkach biznesowych podsystemu wytwórczego.

The aim of the paper is presenting integrated model of interdependent bonus system within process oriented organization. In the range of such defined issue there is being produced the evolution of bonus system in terms of traditional management approach. Explained model of global bonus fund of an enterprise decomposed for production business units. Final part of the paper is focused on describing the quality-quantity concept of providing bonus for employees working in production units and the scheme for bonus interdependent of managers as well. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamiecki K. (1985), O nauce organizacji, PWE, Warszawa.
  2. Bielski M. (1967), Polska myśl naukowa w dziedzinie organizacji i kierownictwa w latach 1900-1939,,Problemy Organizacji" nr 6.
  3. Bieńkowski S. (1938), Płace premiowe zależne od jakości, "Przegląd Organizacji" nr 6.
  4. Borkowska S. (2004), Strategie wynagrodzeń, Oficyna Wydawnicza, Kraków.
  5. Dubreuil H. (1936), L'Exemple de Bata. La liberalisation des initiatives individuelles dans une entreprise géante, Grasset, Paris.
  6. Elementy zarządzania informacją, Z. Martyniak (red.) (1999), Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  7. Hauswald E. (1935), Organizacja i zarząd, Politechnika Lwowska, Lwów.
  8. Kamycki J., Hermaniuk J. (1984), Informatyczny system zespołowego motywowania pracowników - zarys koncepcji W: Problemy zatrudnienia i płac w warunkach reformy gospodarczej, Materiały z konferencji Naukowej, TNOiK -UMSC Filia Rzeszów, Rzeszów.
  9. Martyniak Z. (2002), Historia myśli organizatorskiej. Wybitni autorzy z zakresu organizacji i zarządzania w pierwszej połowie XX w., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  10. Mayre L. (1949), System ustalania wydajności "Bedaux", "Hutnik" nr 5-6.
  11. Rothert A. (1933), Wydajność pracy, zmęczenie i wynagrodzenie, "Przegląd Techniczny" nr 14.
  12. Taylor F.W. (1947), Zarządzanie warsztatem wytwórczym, Spółdzielnia Wydawnicza Wiedza, Poznań.
  13. Twórcy naukowych podstaw organizacji. Wybór pism, J. Kurnal (red.) (1972), PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu