BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czubasiewicz Halina
Tytuł
Zarządzanie kompetencjami w cywilizacji wiedzy
Competences Management in Knowledge Civilization
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 1, s. 130-138, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Zarządzanie kompetencjami, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie wiedzą
Human Resources Management (HRM), Competence management, Enterprise management, Knowledge management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono wpływ przyjęcia koncepcji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie na budowę poszczególnych jego systemów. Zwrócono szczególną uwagę na systemy organizacyjne i kadrowe, które mają wspierać upowszechnianie zarządzania wiedzą.

The article contains relating the influence of party of conception management the knowledge in enterprise on building individual his systems considerations. This concerns especially organizational system and personnel. Systems these have to support the disseminating of management the knowledge, creating the conditions for utilization of this idea to building the chances of marketable organizations. The management requires at organization with knowledge build in her in strategy of organization. From party and realization of strategy leaning on utilization the knowledge it depends the survival and development of present organization. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Crozier M. (1993), Przedsiębiorstwo na podsłuchu, PWE, Warszawa.
  2. Czubasiewicz H. (2005), Okresowe ocenianie pracowników - konfiguracja i projektowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego Gdańsk.
  3. Drucker P.F (1988), The Corning of the New Organization, Harvard Business Review, January.
  4. Drucker P.F. (1995), Zarządzanie w burzliwych czasach. Nowe wyzwania - nowe horyzonty, Akademia Ekonomiczna w Krakowie. Kraków.
  5. Kaplan R.S. Norton D.P. (2001), Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  6. Kostera M. (1990), Piąta funkcja zarządzania, "Przegląd Organizacji" nr 1.
  7. Naisbitt J. Aburdene P. (1985), Reinventing the corporation. Transforming your job and your company for the new information society, A. Warner Books, New York.
  8. Toffler A. (1985), Trzecia fala, PIW, Warszawa.
  9. Strojny M. (2003), Strategia zarządzania wiedzą.
  10. Willke H. (1995), Systemtheorie III: Steuerungstheteorie, Stuttgart, Jena.
  11. Zimniewicz K. (1999), Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu