BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybek Maria, Szopiński Wiesław
Tytuł
Związki producentów rolnych z rynkiem hurtowym na przykładzie Agrohurt S.A. w Rzeszowie
Relationship of Agricultural Producers with Wholesale Market on the Example of Agrohurt S.A. in Rzeszów
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 60-65, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Rolnictwo, Produkcja rolna, Rynek rolny, Handel artykułami żywnościowymi, Organizacje producenckie, Handel hurtowy
Agriculture, Agricultural production, Agricultural markets, Food trade, Producer organisations, Wholesale trade
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono organizację i zasady funkcjonowania rynku hurtowego w Rzeszowie. Ponadto, określono motywy wyboru tego rynku przez rolników dla zbytu swoich produktów oraz formy pomocy świadczone j rolnikom przez tę jednostkę. (oryg. streszcz.)

The authors of a paper presented organization and principles of functioning of wholesale market in Rzeszów. They moreover described motives of farmers' choice of this market for selling their products as well as forms of help provided to individual farmers by this unit. On the basis of conducted analyses there can be stated, that agricultural manufacturers to more and more larger degree notice the need of utilizing wholesale market, yet as a barrier they consider too little help from Agrohurt S.A. in Rzeszów, in the scope of technical and legal advising. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Grzybek M., Arend A. 2005: Możliwości rozwoju indywidualnych gospodarstw rolnych w woj. podkarpackim. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, Seria Ekonomika Rolnictwa Z. 28, Rzeszów, s. 7.
  2. Kryński Z. 1999: Możliwości zbytu artykułów rolno-spożywczych na rynku hurtowym Małopolskiej Giełdy Rolno-Towarowej S.A. w Rzeszowie. [W:] Potencjał ekonomiczno-produkcyjny i możliwości jego wykorzystania w agrobiznesie regionu karpackiego w aspekcie integracji z Unią Europejską. Część II. Wyd. AR Kraków, Rzeszów, 73.
  3. Niewiadomski K. 2003: Agrobiznes. Podstawowe zagadnienia z elementami marketingu. Wyd. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 82.
  4. www. agrohurtsa.pl, z dnia 22.09.2006 roku.
  5. Zalesko M. 2006: Instytucjonalizacja rynku rolnego w Polsce. Wydawnictwo Wieś Jutra, Warszawa, s. 114-121.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu