BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozera Magdalena
Tytuł
Łańcuch marketingowy mięsa wieprzowego w Polsce na tle państw UE-25
The Pig Meat Marketing Chain in Poland on the Background of the EU-25
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 92-95, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Gospodarstwa rolne, Przemysł mięsny, Rynek mięsny, Mięso wieprzowe, Handel produktami rolnymi, Infrastruktura gospodarcza, Marketing rolny
Arable farm, Meat industry, Meat market, Pork meat, Agricultural trade, Economic infrastructure, Agricultural marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podjęto próbę analizy ogniw łańcucha marketingowego mięsa wieprzowego od gospodarstwa trzodowego, przez ogniwa przetwórstwa do handlu. Elementy te, a zwłaszcza stan ich rozwoju omawiano w układzie przestrzennym wskazując na istotne różnice występujące w stopniu organizacji łańcucha marketingowego w zależności od poziomu rozwoju gospodarczego danego państwa. Wskazano na zarysowujące się tendencje i prawidłowości rozwoju ogniw łańcucha marketingowego w Polsce w kontekście integracji gospodarczej z UE. (oryg. streszcz.)

In present article an attempt to analyse the marketing chain for the pig meat, from pig farm through meat processing to the market, has been made. Components mentioned above and, especially, their developmental status had been discussed in a spatial system, pointing to important differences at the organisation level of the chain depending on the economical development of the country given. Presenting tendencies and regularities of development of the marketing chain in Poland in context of the economical integration with the EU have been shown. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. From farm to fork statistics, European Commission. 2006: Eurostat, THEME Agriculture and fisheries, (c)European Communities, Luxembourg: office for Official Publications of the European Communities, s. 106-112.
  2. Gierszewska G., Romanowska M. 1995: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa, 64-67.
  3. Marciniak B. 2006: Marketing i Rynek - Rynki wzrostowe i dojrzale. SGGW, Warszawa [www.sgh.waw.pl/ ogolnouczelniane/biip/ stan na 14-03-2007],
  4. Penc J. 1994: Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Wyd. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  5. Raport. 2007: Handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Strategie sukcesu w Rosji oraz w Europie Środkowej i Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski. PricewaterhouseCoopers: [www.pwc.com/pl/ stan na 14-03-2007].
  6. Sztucki T. 1998: Encyklopedia marketingu. Wyd. Placet, Warszawa, 271-272.
  7. Tomczak F. 2004: Od rolnictwa do agrobiznesu. Transformacja gospodarki rolniczo-żywnościowej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Wyd. SGH, Warszawa, 63-75.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu