BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozłowski Wojciech
Tytuł
Ceny i marże w łańcuchu marketingowym produktów mięsnych
Prices and Margins in the Marketing Chain of Meat Products
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 96-100, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Mięso, Marketing produktów rolnych, Rolnictwo, Rynek rolny, Ceny produktów rolnych, Marża handlowa, Rynek mięsny
Meat, Marketing of agricultural products, Agriculture, Agricultural markets, Agricultural prices, Trade margin, Meat market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań nad kształtowaniem się cen i marż w łańcuchu marketingowym schabu środkowego z kością oraz szynki gotowanej w latach 1999-2005. Przeprowadzone analizy wskazują na największą zmienność i zróżnicowanie cen w pierwszym ogniwie rozpatrywanych łańcuchów marketingowych (sfera skupu żywca wieprzowego), mniejszą zmienność i zróżnicowanie cen w sferze produkcji i sprzedaży detalicznej szynki gotowanej niż schabu środkowego oraz malejący udział przetwórców mięsa w cenie finalnej tych produktów. (oryg. streszcz.)

In the paper there are presented the results of research which main goal was to evaluate the level of margins and differentiation and variability of prices of pork lion and ham in theirs marketing chain in the years 1999-2005. The empirical price analysis shows the highest differentiation and variability of prices in the first level of marketing chain analyzed products. It was also indicated the higher differentiation and variability of prices for pork loin than ham and decreasing share of producers in creating consumer prices, for both products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Biuletyny statystyczne. 2000-7.006: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  2. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2003 roku. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2005 roku [www.stat.gov.pl].
  3. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2000 roku. 2001: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  4. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2002 roku. 2003: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  5. Figiel S., Białek A. 2005: Zagadnienie transmisji cen na rynkach produktów rolnych i żywnościowych. Roczniki Naukowe SERiA, tom VII, zeszyt 5, 26-31.
  6. Figiel S. Kozłowski W. Pilarski S. 2001: Marketing w agrobiznesie. Tom I: Marketing towarów rolnych. Wydawnictwo UWM w Olsztynie, 23.
  7. Seremak-Bulge J., Hryszko K. 2004: Wpływ integracji na ceny podstawowych surowców rolniczych. Przemyśl Spożywczy, nr 4, 40-45.
  8. Toruń Ł. 2004: Cenowe oczekiwania sprzed integracji. Marketing w Praktyce, nr 5., 42-45.
  9. Urban R. 2003: Ceny, marże i koszty produkcji żywności w Polsce i Unii Europejskiej. Przemysł Spożywczy, nr 8, 40-41.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu