BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lubańska Aleksandra
Tytuł
Przesłanki współpracy producentów owoców i warzyw z sieciami hipermarketów
Reasons for Fruit and Vegetables Producers' Cooperation with Hypermarkets' Chains
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 109-113, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Produkcja rolna, Przetwórstwo owocowo-warzywne, Handel artykułami żywnościowymi, Sieci handlowe, Hipermarkety
Agricultural production, Fruit and vegetables processing, Food trade, Chain stores, Hypermarkets
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono przesłanki podjęcia współpracy w kanale dystrybucji przez producentów owoców i warzyw z hipermarketami. Przedstawiona analiza przesłanek potwierdza, że podstawową przyczyną nawiązania kontaktów handlowych ze sklepami wielkopowierzchniowymi jest pewność i stabilność sprzedaży dużych partii towaru. (oryg. streszcz.)

Emergence of foreign chains of super- and hypermarkets in Poland in 1990's resulted in major changes in food distribution systems. Several channels, especially concerning FMCG were shortened. Foreign trade chains, aspiring to optimize transactions and possessing great economic potential, established contact directly with producers, including agricultural producers, passing over the wholesale level. Fruits and vegetables producers' motives for taking up decision of delivering their products to hypermarkets are an interesting element of the cooperation. This research shows that the main reasons for fruits and vegetables producer to sign up a contract by a with a hypermarket are: sale of large batches of goods as well as certainty and stability of the market. Other reasons concerned problems with former sale, improvement of financial situation and a chance for increase of sale (production). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Klajda M. 2006: Czy Polacy wolą kupować w tradycyjnych sklepach. Materiały Konferencyjne Best Shop, Forum Handlu Detalicznego str. 85
  2. Parzelska D. 2006: Trendy w handlu detalicznym. Raport AC Nielsen Hopper Trends.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu