BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matysik-Pejas Renata
Tytuł
Uwarunkowania konsumpcji miodu w gospodarstwach domowych (na przykładzie wybranych rejonów województwa Małopolskiego)
Conditions of Honey Consumption in Households (Example of Chosen Areas of the Małopolska Province)
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 125-128, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja żywności, Badania konsumenckie, Rynek rolny, Produkcja rolna, Miód
Food consumption, Consumer research, Agricultural markets, Agricultural production, Honey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań konsumenckich dotyczące spożycia miodu w gospodarstwach domowych na przykładzie wybranych rejonów woj. małopolskiego. (oryg. streszcz.)

The main goal of this research was to present conditions of honey consumption in households. The research was conducted in 2006 among consumers representing their households. The research showed, that honey consumption is motivated with its nutritious and gustatory advantages and also curative properties. Almost all respondents are declaring eating honey in the period of illness. It is possible to state that honey is being treated as the quite special food remedy. In the majority of households one-year consumption does not exceed 2 kg. Consumers are reaching for it a few times in the month. Eating honey is growing in the autumn-winter period and decreasing in the summer. However a part of examined respondents is declaring permanent eating irrespective of the season. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Florek E. 2006: Analiza rynku miodu w rejonie Małopolski. Maszynopis pracy magisterskiej. Katedra Agrobiznesu, Akademia Rolnicza w Krakowie.
  2. Marzec J. 1998: Marketing w pszczelarstwie. [W:] Pszczelnictwo, red. J. Prabucki. Wyd. Albatros, Szczecin, 629-632.
  3. Mruk H., Mruk J. 2005: Nabywca produktów pszczelich - potrzeby i zachowania. Pszczelarstwo, nr 2, 13.
  4. Pałach R. 2005: Koniecznie trzeba promować produkty pszczele. Pszczelarz Polski, nr 12, 8-9.
  5. Pidek A. 1998: Organizacja i ekonomika pasiek. [W:] Pszczelnictwo, red. J. Prabucki, Wyd. Albatros, Szczecin, 627.
  6. Szot E. 2001: Wszystko o miodzie, pszczołach i pszczelarzach. Boss Rolnictwo, nr 38, s.609.
  7. Wierszuń F. 2004: Pszczelarstwo w państwach UE. Pasieka Nr 1, 46-47.
  8. Winiarski M. 2005: Czy szybki wzrost konsumpcji miodu w Polsce jest możliwy. Pasieka, nr 6, 37-39.
  9. Winiarski M. 2007: Elementy i specyfika rynku miodu w Polsce. Pszczelarstwo, nr 1, 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu