BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pilarski Stanisław
Tytuł
Informacja jako czynnik rozwoju rynku żywności ekologicznej
Information as a Factor of Organic Food Market Development
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 138-144, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Handel artykułami żywnościowymi, Gospodarka żywnościowa, Rynek żywności, Żywność ekologiczna, Informacja ekologiczna, Informacja marketingowa, Marketing produktów żywnościowych
Food trade, Food economy, Food market, Organic food, Ecological information, Marketing information, Marketing of food products
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki przeprowadzonych studiów w zakresie wspomagania informacyjnego w organizacji i funkcjonowaniu rynku żywności ekologicznej w Niemczech. Osiągnięta pozycja ekoproduktów na niemieckim rynku żywności jest zapewne efektem całego splotu uwarunkowań i działań. Niewątpliwie przyczynił się do tego również sprawnie funkcjonujący system informacji, wspomagający przepływ produktów w całym łańcuchu żywnościowym. (oryg. streszcz.)

The aim of this paper is to present the research results concerning the information support in the organization and functioning of organic food market in Germany. The gained position of the eco-products on German food market is definitely the effect of nexus and actions. Undoubtedly, a well-functioning information system, supporting the flow of the products in the whole food chain, has also have big influence on the high position of the eco-products on German food market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bruhn M. i in. 2005: Die Entwicklung der Nachfrage nach Bioprodukten unter Besonderer Berucksichtingung des Nitrofen-Geschehens und der Einfuhrung des Staatlichen Biosigels. Institut fur Agrarokonomie der Universität Kiel, Kiel, s.20.
  2. Dosch T., Gerber A. 2007: Die Ökologische Lebensmittelwirtschaft in Deutschland 2006. www.soel.de z 06.04.2007, s.l.
  3. Köpke U. 2000: The evolution of environmentally sound sustainable farming systems: Perspectives and visions. [W:] 1FOAM 2000 - The World Grows Organic. Proceedings 13* International IFOAM Scientific Conference, vdf Hochschulverlag AG an der ETH Zürich, Zürich.
  4. Rippin M. 2006: Ökomarkt Jahrbuch 2006 - Verkaufpreise im ökologischen Landbau. ZMP Zentrale Markt- und Preisberichtstelle GmbH, Bonn.
  5. Sahota A. 2006: The World of Organic Agriculture Statistic & Emerging Trends 2006. IFOAM & FIBL.
  6. Wendt H., Di Leo M. C, Jürgensen M., Willhöft C. 1999: Der Markt für Ökologische Produkten in Deutschland und Ausgewählten Europäischen Ländern. Derzeitiger Kenntnisstand und Möglichkeiten Künftiger Verbesserungen der Marktinformation. Wyd: Landwirtschaftsverlag GmbH, Münster, s.31.
  7. Willer H., Yussefi M. 2007: The World of Organic Agriculture. Statistics and Emerging Trends. IFOAM.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu