BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa
Tytuł
Przeobrażania celów i wartości przedsiębiorstwa w kontekście zmian otoczenia zewnętrznego
The Targets and Company's Values Transformation in Context of Environment Changing
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1184, s. 27-37, tab., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Otoczenie przedsiębiorstwa, Cele przedsiębiorstwa, Techniki zarządzania
Enterprise environment, Corporate objectives, Management techniques
Uwagi
summ.
Abstrakt
Ogół zjawisk obserwowanych w życiu społecznym ma swoje odzwierciedlenie również w systemach zarządzania przedsiębiorstwem, w sferze celów i wartości oraz wpływa na zmiany w stosowanych tam metodach, praktykach, strukturach i procesach. Celem artykułu była analiza wpływu zjawiska społeczno-kulturowych, zaobserwowanych w ostatnich dwóch dekadach, na sposób zarządzania współczesnymi organizacjami. W artykule wymienione zostały tylko te z zmian, które wpłynęły na sposób postrzegania pewnych spraw, a tym samym znacznie przewartościowały dotychczasowe poglądy na temat celów, pożądanych idei oraz struktur i metod kierowania przedsiębiorstwem.

The growing trends that have been observed in our social environment provided a reflection in company's management system in area of defined objections and lasting values, which next have an impact on the used methods, practices, structures, processes and regulations. The article analyses the influence of the most meaningful social and cultural trends on the changes of objectives and values hold in companies. It also points at the further consequences for the other factors of the management system. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  2. Carson J., Byrne J.A., Fast-track Kids, "Business Week" 1986, nr 10.
  3. Hatch M.J., Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  4. Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
  5. Ittner C., Larcker F., Skąd się biorą niepowodzenia w wykorzystaniu niefinansowych mierników sukcesu, "Harvard Business Review Polska", sierpień 2004.
  6. Jeżak J., Społeczny wymiar sukcesu przedsiębiorstwa w świetle nadużyć menedżerskich z końca XX w. i początku XXI w., [w:] Z. Kreft (red.), Sukces organizacji. Ujęcie zasobowe i procesowe, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu, Sopot 2001.
  7. Kanter R., Poszukiwanie ludzi dla organizacji przyszłości, [w:] Organizacja przyszłości, Fundacja Druckera, Warszawa 1998.
  8. Kapłan R., Norton D., Czy niematerialne zasoby współgrają ze strategią twojej firmy?, "Harvard Business Review Polska", kwiecień 2004.
  9. Kotler P, Lee N., Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken 2005.
  10. Lencioni P., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
  11. Low J., Kalafut P., Niematerialna wartość firmy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  12. Sikorski C., Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu