BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwacka-Salmonowicz Joanna
Tytuł
Zmiany we wzorcach zachowań konsumentów żywności w okresie transformacji gospodarki polskiej
Changes in the Structure of Food Consumption in the Period of Transformation of Polish Economy
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2001, T. 3, z. 3, s. 20-23, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja, Konsumpcja żywności, Zachowania konsumenta, Wzorce konsumpcji, Przekształcenia ustrojowo-systemowe, Segmentacja rynku
Consumption, Food consumption, Consumer behaviour, Consumption patterns, Systemic transformation, Market segmentation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest przedstawienie zmian zachodzących we wzorcach zachowań konsumentów żywności w okresie transformacji gospodarki polskiej. Dokonano analizy czynników kształtujących potrzeby konsumentów żywności oraz kierunków zmian zachodzących w hierarchii potrzeb żywnościowych. Wskazano ponadto sposób wykorzystania wiedzy na temat potrzeb i preferencji konsumentów w procesie segmentacji rynku.

The aim of this article is to present the changes in the structure of food consumption and the hierarchy of nutritional needs, which took place in Polish households in the period of transformation of Polish economy. At first reflections on the factors determining the changes in food consumption are discussed. The hierarchy of nutritional needs in Polish households is analysed. The article ends with conclusions which present a synthesis of the results of the investigation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gulbicka B., Kwasek M. (2000): Zróżnicowanie spożycia żywności w Polsce w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych. IERiGŻ. Warszawa, 37.
  2. Kos C., Szwacka-Salmonowicz J. (1997): Marketing produktów żywnościowych. PWRiL, Warszawa, 111 - 118.
  3. Szwacka-Salmonowicz J., Zielińska Z. (1996): Hierarchia potrzeb żywnościowych w 1993 roku na tle potrzeb 1986 roku. PAN, IRWiR. Warszawa, 46 - 59.
  4. Szwacka-Salmonowicz J. (2000): Możliwości wprowadzania strategii marketingowych w przedsiębiorstwach agrobiznesowych w warunkach transformacji gospodarki polskiej. Zeszyty Naukowe WSZiM w Warszawie, nr 2(8)/2000, 135 - 136.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu