BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarant Szymon
Tytuł
Segmentacja gospodarstw domowych na rynku ziemniaków (na przykładzie miasta Poznania)
Household Segmentation on Potato Market (on the Base Poznan City)
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2001, T. 3, z. 3, s. 64-67, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja, Konsumpcja żywności, Zachowania konsumenta, Segmentacja rynku, Gospodarstwa domowe, Produkcja żywności, Ziemniaki
Consumption, Food consumption, Consumer behaviour, Market segmentation, Households, Food production, Potatoes
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podjęto próbę podzielenia gospodarstw domowych na w miarę jednorodne grupy - wydzielono segmenty na podstawie zróżnicowanych zachowań związanych ze spożyciem i zakupem ziemniaków i ich przetworów. Identyfikacja segmentów rynku wykonana została z wykorzystaniem metod analizy skupisk. Taka segmentacja miała na celu wskazanie producentom ziemniaków różnych kierunków różnicowania działań marketingowych.

Segmentation of households on potato market may be a base to show for producers the need of differentiated marketing activities. In this paper the effects of household aggregation were showed with using the cluster analysis. The following factors were decided for household attachment in to four market segments: level of potato consumption in fresh and processed form, preferred form of packing, importance of price and quality in process of buying and level of potato consumption in fresh and processed form in catering businesses. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kramer J. (1994): Badania rynkowe i marketingowe. PWE, Warszawa.
  2. Sagan A. (1998): Badania Marketingowe. Podstawowe kierunki. AE, Kraków.
  3. Walesiak M. (1996): Metody analizy danych marketingowych. PWN, Warszawa.
  4. Tarant S. (2000): Analiza trendów zachodzących w konsumpcji, obrocie towarowym i produkcji ziemniaków jadalnych. Maszynopis rozprawy doktorskiej. AR Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu