BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Węgrzyn Bogusław
Tytuł
Uwarunkowania rozwoju kompetencji i umiejętności pracowników polskich przedsiębiorstw niezbędnych do efektywnej implementacji filozofii i praktyk TQM
Źródło
Przegląd Organizacji, 2008, nr 6, s. 39-43, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przez jakość, Przedsiębiorstwo usługowe, Zarządzanie w procesie zmian
Total Quality Management (TQM), Service enterprise, Management under change process
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono uwarunkowania wzrostu kompetencji pracowników polskich przedsiębiorstw wpływających bezpośrednio na efekty wdrażania filozofii i praktyk TQM. Zasadniczym problemem w kształtowaniu nowych postaw jest negatywne podejście pracowników do zmian oraz możliwości adaptacyjne przedsiębiorstw w przebudowie bazy technicznej i systemów organizacyjnych. Są to bariery, które pozwalają w pełni zaimplementować techniki i narzędzia zarządzania jakością. Przedstawiono rolę zintegrowanego systemu zarządzania w etapowym rozwoju umiejętności TQM w polskim przedsiębiorstwie. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. GROUARD B., MESTON F., Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie. Jak osiągnąć sukces?, POLTEXT, Warszawa 1997.
  2. MALLORNY Ch., Function and Use of Quality Management Models for the Introductory Path of Total Quality Management, The 1996 Learning Edge Conference, Paris 1996.
  3. PACHOLSKI L., BANCEWICZ J., TQM jako etap doskonalenia zarządzania przedsiębiorstwem, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria "Organizacja i Zarządzanie", nr 25, 1999, s. 163-174.
  4. WĘGRZYN B., Aspekty organizacyjne wdrażania modelu TQM w przedsiębiorstwie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" nr 1(684)/2007, s. 60-65.
  5. WĘGRZYN B., Zintegrowany system zarządzania etapem kształtowania w przedsiębiorstwie zarządzania przez jakość (TQM), "Przegląd Organizacji" nr 6/2007, s. 37-40.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu