BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wrzesińska Joanna
Tytuł
Wpływ supermarketów na sytuację polskiego handlu
Influence of Supermarkets on Situation in Polish Trade
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2001, T. 3, z. 3, s. 90-94, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Supermarkety, Handel wewnętrzny, Handel detaliczny, Kapitał zagraniczny, Sieci handlowe, Jakość usług handlowych
Supermarkets, Domestic trade, Retail trade, Foreign capital, Chain stores, Quality of commercial services
Uwagi
summ.
Abstrakt
W Polsce w latach 90-tych po stworzeniu warunków do powstania gospodarki rynkowej nastąpił dynamiczny rozwój sklepów wielkopowierzchniowych (hiper-, super i mini marketów) z udziałem kapitału zagranicznego. Działalność supermarketów ożywiła rynek, wprowadziła nowe atrakcyjne formy sprzedaży ułatwiające i zachęcające nabywanie produktów. Sklepy te przyczyniły się do przemian strukturalno-własnościowych i jakościowych w handlu.

In Poland, in the nineties "s, just after creating new economic environment by introducing market economy rules, the extensive development of large shopping-area stores (hyper-, super and mini markets) with foreign capital has been observed. Supermarkets" activity enlivened domestic market, brought up new attractive forms of sale, that encourage customers to buy products as well as make shopping more comfortable. Generally speaking, the stores under consideration resulted in ownership restructuring and modernisation of Polish trade. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dawson J. (1998): Szansę handlu detalicznego w Polsce i możliwy obraz przyszłości. [W:] Gospodarka narodowa nr 11/12.
  2. Henley J. (1998): Internacjonalizacja handlu detalicznego w Polsce. Wstępna ocena. [W:] Gospodarka narodowa nr 11/12.
  3. Ministerstwo Gospodarki (2000): Raport o stanie handlu wewnętrznego w 1999 roku. Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu