BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Senyszyn Joanna
Tytuł
Etyka konsumpcji jako wyzwanie XXI wieku
Consumption Ethic as a Challenge of the XXI Century
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2001, T. 3, z. 3, s. 76-79
Słowa kluczowe
Etyka, Konsumpcja, Zachowania konsumenta, Wzorce konsumpcji
Ethics, Consumption, Consumer behaviour, Consumption patterns
Uwagi
summ.
Abstrakt
Etyka konsumpcji to moralna refleksja nad spożyciem. Powinna ona uzupełnić etykę biznesu w jej funkcji humanizacji sfery wytwarzania i wymiany. Konsumenci przez bojkot określonych producentów lub produktów mogą wymuszać etyczne postępowanie wobec ludzi, zwierząt, przyrody.

The consumption ethic is a moral reflection on the consumption. It should support the business ethic in its human aspect of production and exchange. Consumers are able to force the ethic behaviour concerning people, animals and nature by boycott of particular producers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu