BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pizło Wojciech
Tytuł
Postawy konsumentów a zmiany zachodzące w handlu wielkopowierzchniowym w Polsce
Attitudes of Consumers and Changes Reaching in Retail Trade (Supermarkets and Hipermarkets) in Poland
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2001, T. 3, z. 3, s. 85-89, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja, Zachowania konsumenta, Wzorce konsumpcji, Supermarkety, Handel detaliczny
Consumption, Consumer behaviour, Consumption patterns, Supermarkets, Retail trade
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono model K.B. Monroe, J.P. Guiltinam, opisujący czynniki wpływające na zachowanie konsumentów wybierających placówki handlowe, także między innymi wyniki badań Centrum Badania Opinii Społecznej z 1996 r. dotyczące supermarketów i zwyczjów konsumenckich Polaków oraz opinii respondentów z 2000 r. o hipermarketach. Zaprezentowano wybrane kryteria wpływające na decyzje wyboru placówki handlowej.

And article one introduced model K. B. Monroe, J. P Guiltinam, describing factors putting into influencing on behaviour of consumers choosing business establishments. In elaboration one represented among other things results of researches Centre Research of Social Opinion (OBOP) from 1996 r relating supermarkets and of behaviours market Poles (of relation to new forms of retail trade) and of opinion of respondents from 2000 r about hipermarketach. In article one presented select criterions putting into influencing on decisions of choice of business establishment. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Opinie o hipermarketach. Komunikat z badań. Wyd. CBOS. Warszawa wrzesień 2000, BS/143/2000, s. 11.
  2. Supermarkety a zwyczaje konsumenckie Polaków. Komunikat z badań. Centrum Badania Opinii Społecznej, Warszawa listopad 1996, s. 1-7.
  3. Howard J. A., Sheth J. N. (1969): The Theory of Buyer Behavior. Wyd. J. Wiley & Sons, New York, s. 30.
  4. Lauternborn R. (1990): New marketing Litany, Four P"s Passe, C-Words take Over. Advertising Age, l października, s. 26.
  5. Mazurek-Łopacińska K. (1997): Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław, s. 64-64.
  6. Rudnicki L. (2000): Zachowanie konsumentów na rynku. Wyd. PWE, Warszawa, s. 216-238.
  7. Strużycki M. (2000): Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów. Wyd. IRWiK, Warszawa, s. 44-108.
  8. Światowy G. (1994): Zachowania konsumenckie. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław, s. 44.
  9. Thomas M. J. (1998): Podręcznik marketingu. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s.259.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu