BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kelm Marcin
Tytuł
Rozwój handlu elektronicznego w Polsce – analiza porównawcza z krajami Unii Europejskiej
Źródło
Przegląd Organizacji, 2008, nr 7-8, s. 65-69
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Biznes elektroniczny, Analiza porównawcza
e-commerce, e-business, Comparative analysis
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Wraz ze zmianą paradygmatu światowej gospodarki i dążeniem ku gospodarce opartej na wiedzy zmieniają się także formy zawierania transakcji handlowych. W artykule przeanalizowano sytuację polskiego rynku e-handlu na tle rynków innych krajów europejskich oraz porównano poziom rozwoju tej formy handlu. Polska, pomimo tendencji wzrostowych, zajmuje pozycję za europejskimi liderami e-handlu (Wielka Brytania, Niemcy), a także za krajami słabiej rozwiniętymi (Hiszpania). Analiza wskaźników udziału e-handlu w obrotach przedsiębiorstw ogółem, odsetka mieszkańców kupujących przez internet czy odsetka przedsiębiorstw, które dokonały transakcji elektronicznej pozwala zauważyć wyższe od średniej EU-25 tempo rozwoju. W dłuższym okresie może to doprowadzić do wystąpienia tzw. efektu doganiania. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. eMarketer, Europa wybiera handel elektroniczny, w: Gos-podarka.pl, http://www.egospodarka.pl/article/articleprint/ /24160/-1/39, 21 sierpnia 2007.
  2. i201O: Europejskie społeczeństwo informacyjne na rzecz wzrostu i zatrudnienia, Komisja Europejska, DG Enterprise, 2005, http://ec.europa.eu/information-society/eeuro-pe/i2010/index-en.htm, 18 listopada 2007.
  3. Internet Standard, E-commerce w Europie trzyma się mocno, http://www.internetstandard.pl/news/119864.html, 13 sierpnia 2007.
  4. M. de KARE-SILVER, E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu. PWE, Warszawa 2002, s. 33.
  5. Measuring the Information Economy 2002, OECD, 2002, s. 89.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu