BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybowska-Brzezińska Mariola
Tytuł
Marketingowe aspekty jakości produktów spożywczych
Marketing aspect of food products' quality
Źródło
Marketing i Rynek, 2008, nr 6, s. 26-32
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Jakość produktów żywnościowych, Badanie jakości, Artykuły spożywcze, Rynek żywności
Marketing research, Food quality, Quality research, Foodstuffs, Food market
Abstrakt
W badaniach omówionych w artykule podjęto próbę określenia konsumenckiego wyobrażenia i istotności jakości produktów żywnościowych oraz wskazania walorów marketingowych wdrożonych systemów zarządzania jakością. Badania realizowano metodą wywiadu bezpośredniego w wybranych miastach Polski. Jak wskazują przeprowadzone analizy konsumenci zwracają uwagę na jakość artykułów żywnościowych (96%). Ponad 40% z nich kojarzy jakość z oznaczeniami potwierdzającymi certyfikację produkcji i znaki te mają wpływ na zakup żywności. (abstrakt oryginalny)

The research was attempted to determine customer vision and signification of food products' quality and indication of marketing advantages of implied quality management systems. The research was realized with direct interview in chosen cities in Poland. The research show that customers (96%) pay attention to quality of food products. Above 40% of them associate quality with marks confirming certification of production and these marks influence food products' purchase. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. N. Baryłko-Pikielna, Bezpieczeństwo i wartość odżywcza żywności: opinie konsumentów a opinie przedstawicieli nauki, „Przemysł Spożywczy" 1995, nr 4.
  2. S. Doroszewicz, J. Lewandowska, Znak ISO 9001 z punktu widzenia konsumenta, „Marketing i Rynek" 2000, nr 4.
  3. H. Górska-Warsewicz, Konsumencka ocena jakości, „Przemysł Spożywczy" 2001, nr 12.
  4. J. Kall, Silna marka. Istota i kierowanie, PWE, Warszawa 2000.
  5. H. Mruk, I.P. Rutkowski, Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.
  6. M. Taczanowski, Jakość żywności, produkcja i obrót w definicjach projektu ustawy, „Przemysł Spożywczy" 2006, nr 7.
  7. J. Toruński, Zarządzanie jakością: wybrane zagadnienia, Wyd. Akademii Podlaskiej, Siedlce 2003.
  8. R. Zalewski, Zarządzanie jakością w produkcji żywności, AE, Poznań 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu