BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rybowska Agnieszka, Babicz-Zielińska Ewa, Zabrocki Romuald
Tytuł
Zachowania konsumentów w stosunku do kuchni innych narodów
Consumer Behaviour Towards the Foreign Cusines
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2001, T. 3, z. 3, s. 104-108, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja, Konsumpcja żywności, Zachowania konsumenta, Wzorce konsumpcji, Preferencje konsumenta, Gastronomia
Consumption, Food consumption, Consumer behaviour, Consumption patterns, Consumer preferences, Gastronomy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Kuchnie obcych narodów zyskują coraz większą liczbę zwolenników. Największą popularnością cieszą się kuchnia chińska i włoska, które postrzegane są jako kuchnie zdrowe. Konsumenci preferują dania typowe dla danej kuchni, potrawy z mięsa i ryżu, a pomijają zupy, desery i tradycyjne napoje. W opinii respondentów liczba lokali oferujących dania obcych kuchni jest mała i powinna wzrosnąć, umożliwiając wspólne spędzenie czasu dla całej rodziny.

The majority of consumers are interested in foreign cuisines, especially in Chinese and Italian cuisine which are the most frequent foreign restaurants. The main advantages of foreign cuisines include: taste of dishes, serving way, originality of products and spices. The typical foods are mostly eaten and soups, beverages and desserts are less popular. The Chinese and French cuisines are considered to be the healthiest cuisines. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Babicz-Zielińska E. (1999): Food preferences among the Polish young adults. Food Quality and Preference, 10, 139-145.
  2. Baryłko-Pikielna N. (1995): Konsument, a jakość żywności. Żywność.Technologia, Jakość 4, 3-10.
  3. Kowrygo B., Górska-Warsewicz H., Ługowska K. (1997): Ocena preferencji konsumenckich w zakresie żywności i żywienia. Żywność. Technologia. Jakość nr 2, (11), 51 -60.
  4. Nazarewicz R., Babicz-Zielińska E., Zabrocki R. (2000): Ocena spożycia żywności typu fast food wśród młodzieży szkół średnich i wyższych. [W:] Konsument i jego zachowania rynkowe. Wyd. SGGW, 399-402.
  5. Surmacka-Szcześniak A. (1992): Wpływ wymogów konsumenta na kierunek badań w nauce i technologii spożywczej. Konf. Nauk. "Postęp w technologii i chemii żywności". AE, Poznań, 249-258.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu