BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołębiewski Jarosław
Tytuł
Standaryzacja produktów rolnych w Polsce w warunkach globalizacji rynków
Standarisation of Agricultural Products in Poland in Globalisation Aspect
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2001, T. 3, z. 4, s. 40-44, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Standaryzacja produktów, Produkcja rolna, Jakość produktów żywnościowych, Jakość produktów rolnych, Rynek rolny, Rynek żywności, Giełdy towarowe
Product standardization, Agricultural production, Food quality, Quality of agricultural products, Agricultural markets, Food market, Commodity exchange
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przeprowadzono analizę natury i korzyści związanych z upowszechnieniem gatunków i standardów jakościowych żywności, ich roli w procesach rynkowych i marketingowych oraz głównych problemów standaryzacji w sektorze żywnościowym.

Quality standards are measurable properties of foods that differentiate them for consumers. Grading is the sorting of unlike lots of products into heterogeneous categories according to accepted quality standards. Standardised food grades can contribute to operational and pricing efficiency as well as to increased consumer satisfaction and producer returns. There are several problems in translating ideal food quality standards into practical grades for use in food marketing in Poland. The food grading system has adjusted and will continue to adjust to changing in market needs. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berdowski J.B., Rutkowska H. (2000): Poradnik producenta i dystrybutora artykułów spożywczych. Wyd. Verlag Dashofer Sp. zo.o., Warszawa, s. 2.
  2. Khols R.L., Uhl J.N. (1990): Marketing of agricultural products. MacMillan Publishing Company, New York, s. 291.
  3. Majewski E., Dalton G. (2000): Strategiczne wyzwania dla polskiego rolnictwa, wsi i sektora żywnościowego w kontekście akcesji do Unii Europejskiej. [W:] Strategiczne opcje dla sektora polskiego agrobiznesu w świetle analiz ekonomicznych. SGGW, Warszawa, s. 29-30.
  4. Szymanowski W., Karasicwicz G. (1998): Handel krajowy produktami rolno-spożywczymi. [W:] Identyfikacja priorytetów w modernizacji sektora rolno-żywnościowego w Polsce. FAPA, s. 511-516.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu