BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skowron-Mielnik Beata
Tytuł
Wyznaczniki sukcesu organizacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Organization's Success in Human Resources Management
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 1, s. 195-202, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Zarządzanie dla sukcesu, Kapitał ludzki, Człowiek w przedsiębiorstwie
Human Resources Management (HRM), Management for success, Human capital, Human in enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono problem efektywności działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Omówiono w jaki sposób można pojmować sukces w zarządzaniu zasobami ludzkimi, co może być wyznacznikiem takiego sukcesu i jak ten dziedzinowy, funkcjonalny sukces może się przekładać na globalny sukces całej organizacji.

The paper attempts at discussing the issue of effectiveness in HRM. Despite a growing interest in the field, it remains difficult to quantify in many aspects, and it will most probably remain so because of the special character of human resources. There is, however, an urgent need to analyze and estimate both countable and uncountable outcomes of HRM, in the context of financial performance and corporate social responsibility. Therefore, the paper discusses what can be described as a success in HRM, what are the indicators of such success, and how this functional success translates into a global success of the whole organization. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Łobos K. (2005), Zasada preferencji zadań mierzalnych, czyli dlaczego organizacje bywają na ogół bardziej trywialne w rzeczywistości niż w teorii, "Przegląd Organizacji", nr 10.
  2. Nash L., Stevenson H. (2006), Czym naprawdę jest sukces?, "Harvard Business Review", nr 38.
  3. Phillips J.J., Stone R.D., Phillips P.P. (2003), Ocena efektywności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Human Factor, Kraków.
  4. Skup M. (2007), Zwrot w motywowaniu pracowników, "Harvard Business Review", nr 47.
  5. Słownik języka polskiego (1981), t. 3, PWN, Warszawa.
  6. Słownik języka polskiego (2007), t. 6, PWN, Warszawa.
  7. Słownik poprawnej polszczyzny (1999), PWN, Warszawa.
  8. Unger H.-P., Kleinschmidt C. (2006), Bevor der Job macht krank, Kösel-Verlag, München.
  9. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kreowanie nowoczesności - raport 2006 (2006), opr. B. Urbaniak, P. Bohdziewicz, IPiSS, Warszawa.
  10. Żakowski J. (2007), Świat jest miękki, "Polityka", nr 14.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu