BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malara Zbigniew
Tytuł
Uwag kilka o strategicznej roli wiedzy w formowaniu sukcesów współczesnej organizacji
Some Remarks about Strategic Role and Meaning of the Knowledge in Creating the Pole Position of Contemporary Enterprise
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 1, s. 387-397, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Zarządzanie dla sukcesu, Organizacja przedsiębiorstwa, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Kompetencje, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Knowledge management, Management for success, Enterprise organisation, Knowledge-based economy, Competences, Enterprise competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono problematykę zarządzania wiedzą oraz jej znaczenia w osiąganiu pozycji konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa. Opisano zagadnienia gospodarki opartej na wiedz, w której produkcja. Dystrybucja i wykorzystanie wiedzy jest główną siłą napędową wzrostu, kreowania bogactwa i zatrudnienia w odniesieniu do wszystkich przemysłów. Zaprezentowano problematykę wykorzystania wiedzy w praktyce organizacyjnej przedsiębiorstw, a na tym tle omówiono rolę i znaczenie człowieka w zarządzaniu wiedzą. (fragment org. streszczenia)

The main aims of paper are focused toward emphasising the meaningful a knowledge as an key factor in creating the pole position of the contemporary enterprise. Upon the Hoffer's thesis some witness that knowledge is a significant factor in accomplishing success of organisation. The core competencies (distinctive competencies) as the important skill in identify, gaining, storing and applying the knowledge are given and discussed as well. As conclusion, the importance of knowledge management was emphasised and some advises helpful in that process were formulated too. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratnicki J., (1998), Transformacja przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  2. Brilman J., (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Drucker P.F., (1994), Menedżer skuteczny, Wydawnictwo Akademii ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  4. Drucker P., (2002), Myśli przewodnie Druckera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  5. Gierszewska G., Wawrzyniak B., (2001), Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego, seria Euromanagement, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa.
  6. Herman A., (2003), Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa opartej na wiedzy; [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości. Nowe paradygmaty zarządzania europejskiego, Wydawnictwo ORGMASZ, Warszawa.
  7. KPMG Consulting, (2000), Knowledge Management. Research Report 2000.
  8. Malara Z., (2001), Restrukturyzacja organizacyjna przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  9. Materiały konferencyjne, (2001), Personel XXI wieku, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Konferencja Polskiej Fundacji Promocji Kadr oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  10. Mc Keon R., Lee L., (2001), Australia's Challenge. The Knowledge - based Economy CEDA Bulletin.
  11. Obłój K., (2002), Tworzywo skutecznych strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  12. Strojny M., (2001), Zarządzanie wiedzą. Wstęp do dyskusji, Personel, nr 6.
  13. Wawrzyniak B., (2001), Od koncepcji do praktyki zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, [w:] materiały konferencyjne, Personel XXI wieku, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Konferencja Polskiej Fundacji Promocji Kadr oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  14. Webber R.A., (1994), Zasady zarządzania organizacjami, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  15. Zack M.H., (1999), Developing a Knowledge Strategy, California Management Review, vol. 41, No 3.
  16. http://www.intel.com oraz htttp://www.microsoft.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu