BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Białas Sylwia
Tytuł
Jak motywować z sukcesem, czyli czynniki motywacyjne a kultura narodowa
Successful Motivation. Motivational Elements and National Culture
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 1, s. 254-261, tab., rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Pracownicy w przedsiębiorstwie, Kultura narodowa, Motywowanie pracowników, Badania ankietowe
Employees in enterprise, National culture, Motivating employees, Questionnaire survey
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wskazano kierunki wpływu wybranych wymiarów kultury na kształtowanie się potrzeb pracowników, a co za tym idzie preferowanych przez nich czynników motywacyjnych. Rozważania zostały poparte wynikami badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników administracji w przedsiębiorstwach produkcyjnych.

Author of the presented publication explains the direction of the culture's influence on the employees expectations of the enterprise's motivational factors. The study was made using the analysis of the subjects literature, which made it possible to mark out the influence that the respective culture's dimensions established by G. Hofstede have on the expectations of employees. Thanks to that, it was possible to single out the motivational factors which are preferred by the members of certain culture. The theory was confirmed by the survey done among Polish employees, aimed at the preference of the motivational factors. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hofstede G. (2001 ), Culture 's Consequences, Sage Publications.
  2. Hostede G. (2000), Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Hofstede G. (1997), Motivation, Leadership and Organization: Do American Theories Applay Abroad?, [w:] D. S. Pugh, Organization Theory. Selected Readings, Punguin Books, Middlesex.
  4. Jasiński Z. (1998), Motywowanie w przedsiębiorstwie. Uwalnianie ludzkiej produktywności, Placet, Warszawa.
  5. Morder T. (1995), International culture and management, "Management Decision" nr 33(2).
  6. Nasierowski W., Mikuła Z. (1998), Cultural Dimension of Polish Managerrs: Hofstede's Indices, "Organizational Studies" nr 19.
  7. Schneider C. (1998), National vs Corporate Culture: Implications for Human Resource Management, "Human Resource Management" nr 27.
  8. Steers R.M., Sanchez-Runde C.J. (2002), Culture, Motivation, and Work Behavior, The Blackwell Handbook of Cross-Cultural Management, Blackwell Publishing, Balckwell Reference Online.
  9. Sułkowski Ł. (2002), Kulturowa zmienność organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu