- Autor
- Wicka Aleksandra
- Tytuł
- Znaczenie marki dla producentów wybranych produktów żywnościowych pochodzenia roślinnego
Importance of Brand for Producents Of Chosen Food Products - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 219-223, bibliogr. 10 poz.
- Słowa kluczowe
- Marka produktu, Produkcja żywności, Handel artykułami żywnościowymi, Produkcja roślinna
Product brand, Food production, Food trade, Crop production - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Podjęto próbę oceny ważności marki na rynku produktów żywnościowych pochodzenia roślinnego, jej znaczenia dla producentów i dla konsumentów, tworzących najważniejszy z elementów rynku, grupę odbiorców działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa. Ze względu na wielkie zróżnicowanie produktów określanych mianem produktów roślinnych (np. wysłodki buraczane, chipsy ziemniaczane) skupiono uwagę na wybranych produktach finalnych (trafiających bezpośrednio do konsumenta). (oryg. streszcz.)
In this article importance of brand using in distribution of vegetal origin food both for producers and consuments is presented. Only final products brands were taken into consideration. It was state, that most recognizable and valuable brands can be found in such sectors as sweets production, beer and other alcoholic beverages production sector. In Poland most popular is using manufacturer's brand, but more and more popular becomes store brands. (original oabstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Altkorn. J., Kramer T. (red). 1998: Leksykon marketingu. PWE, Warszawa, str. 156.
- Anklewicz M., Kaplon P. 2004: Ranking najdroższych polskich marek. Dodatek specjalny - Marki Polskie. Rzeczpospolita 30.06.
- Chechelski P. 2005: Zasięg procesów globalizacji w polskim przemyśle spożywczym. IERiGŻ, Warszawa str. 20.
- Gołębiewski J. 2006: Koncentracja w przetwórstwie produktów roślinnych w wybranych krajach UE. Roczniki Naukowe SERiA, z. 4 str. 112.
- Górska-Warsewicz H. 2003: Marka w strategiach rozwoju przedsiębiorstw sektora spożywczego. [W:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego (red. nauk. Adamowicz M.). Wydawnictwo SGGW, Warszawa, str. 255.
- Grynkiewicz T., Miączyński P. 2007: Wielkie sieci handlowe kontra tradycyjne marki [WWW.gazeta wybor-cza.pl 2007.01.02].
- Poradnik dla producentów żywności. 2003: Praca zbiorowa. Wydana w ramach projektu Agro-Info, Zielona Góra.
- Śnihur J. 2005: Marka produktu jako wyznacznik postaw konsumenckich. [W:] Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości (red. Makarski S.). Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, str. 196-197.
- Świątkowska M. 1989: Znaczenie marki w wyborze żywności na tle innych czynników warunkujących zachowania konsumentów - znane marki żywności [www opracowane na podstawie S. Onkwist J.J. Show. The International Dimention of Branding: Strategie Considerations and Decisions. International Marketing Rewiew, V.6].
- Urbanek G. 2001: Jak odmłodzić markę. Marketing w Praktyce, 2, str. 32-35.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol