BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łukasiński Wiesław (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości), Sikora Tadeusz (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Wpływ modelu Doskonalenia Zarządzania PNJ na jakość funkcjonowania organizacji
Źródło
Problemy Jakości, 2008, nr 4, s. 35-38, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Polska Nagroda Jakości, Doskonalenie zarządzania, Model Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (EFQM), Modele doskonałości
Polish Quality Award, Management development, European Foundation for Quality Management Model (EFQM), Excellence models
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Schemat modelu PNJ, [2] Znaczenie modelu samooceny PNJ. Zawiera tabele: [1] Założenia pomocnicze w dokonaniu wyceny potencjału organizacji, [2] Założenia pomocnicze w dokonaniu wyceny efektów organizacji
Abstrakt
Kluczem do osiągnięcia sukcesu są systematyczne mierzenie i ocenianie działalności przedsiębiorstw oraz wprowadzanie długofalowych, ukierunkowanych na wzrost wartości przedsiębiorstwa zmian w procesie zarządzania. Narzędziem wzbogacającym realizację powyższych zamierzeń może być model doskonałości zawierający kryterium przyznawania nagród jakości, o którym mowa w artykule. Zaprezentowano tutaj Model Doskonalenia Zarządzania PNJ oraz jego wpływ na zarządzanie realizacją celów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Buchacz T.: Zastosowanie modelu EFQM do doskonalenia organizacji. Problemy Jakości, kwiecień 2005.
  2. Bugdol M.: Samoocena a świadomość jakości. W: Sikora T. (red.): Narzędzia jakości w doskonaleniu i zarządzaniu jakością, AE w Krakowie, Kraków 2004.
  3. Chomać E.: Model doskonałości EFQM w koncepcji zarządzania. Problemy Jakości, sierpień 2003.
  4. Jabłoński M., Chodyński A.: Możliwość skutecznego wdrożenia w przedsiębiorstwie modeli samooceny w ramach doskonalenia jakości. Problemy Jakości, grudzień 2003.
  5. Lisiecka K.: W kierunku zrozumienia klienta. W: Sikora T. (red): Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, AE w Krakowie, Kraków 2006.
  6. Łukasiński W.: Kryteria samooceny w doskonaleniu jakości zarządzania organizacją. Praca doktorska, AE w Krakowie, Kraków 2007.
  7. Mantura W.: Zarządzanie przez jakość a zarządzanie przez marketing. W: Sikora T. (red): Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, AE w Krakowie, Kraków 2006.
  8. Recha M.: Materiały Polskiej Nagrody Jakości - 2006.
  9. Skrzypek E.: Wpływ zarządzania wiedzą na jakość. Problemy Jakości, listopad 1999.
  10. Wilkus N.: Attitudes to Self - Assessment and Quality Aword. A Study in Small and Medium - Sized Companies, "Total Quality Management" 1998, nr 8.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu