BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamczuk Franciszek
Tytuł
Promocja w skali międzynarodowej na przykładzie Związku Sześciu Miast Łużyckich
Promotion in an International Scale on the Example of the Six Cities Union of Luzyce
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1173, s. 11-19, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Integracja a globalizacja
Słowa kluczowe
Euroregiony, Gospodarka regionalna, Marketing regionalny, Promocja miasta, Promocja
Euroregions, Regional economy, Regional marketing, City promotion, Promotion
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Euroregion Nysa
Euroregion Nysa
Abstrakt
Omówiono promocję miast jako jednego z elementów marketingu regionalnego. Analizę dokonano na przykładzie Związku Sześciu Miast - strukturze utworzonej w XIV w. i reaktywowanej dla celów promocji po zjednoczeniu Niemiec w 1990 r. i powstaniu w 1991 r. Euroregionu Nysa, pod roboczą nazwą Związku Sześciu Miast Łużyckich (ZSMŁ). Przedstawiono genezę powstania Związku Sześciu Miast oraz scharakteryzowano poszczególne miasta wchodzące do Związku (Bautzen, Löbau, Kamenz, Görlitz, Zittau, Zgorzelec, Lubań). Omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące marketingu regionalnego. Przedstawiono wnioski i uwagi płynące z analizy wykorzystanych form promocji przez cały euroregion.

This article concerns local and regional promotion of the cities of Luzyce. The union of the six cities situated at the borderline three countries: of Poland, the Czech Republic, and Germany, in the Euroregion Nysa has been chosen as the analysis subject. The author discusses promotion actions organized by different organizations, especially by Germane side and other social structures. The paper ends with a summary of promotion actions of the Six Cities Union. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczuk F., Ład przestrzenny w gospodarce i współpracy transgranicznej Dolnego Śląska i Saksonii, [w:] Gospodarka i Środowisko nr 3, red. T. Borys, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1075, Wrocław 2005.
  2. Borys. T., Obszary transgraniczne w statystyce regionalnej, Seria: Statystyka w Praktyce nr 6, GUS, Warszawa 1999.
  3. Czornik M., Promocja miasta, Wyd. AE, Katowice 2000.
  4. Der Oberlausilzer Sechsstädtebund, Wyd. Fremdenverkersverband Oberlausitz/Niederschlesien e.V., Bautzen 2005.
  5. Deutschland und Polen im zwanzigsten Jahrhundert. Analysen-Quellen-didaktische Hinweise, red. U.A..I. Becher, W. Barodziej, R. Maier, Verlag Hahnsche Buchhandlung, Hanover 2001.
  6. Gospodarka turystyczna. Wybrane problemy współpracy w turystyce w Euroregionie Nysa, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1067, Wrocław 2005.
  7. Junghardt R., ABC promocji gmin, miast i regionów, Wyd. Fundacja F. Eberta, Gliwice 1998.
  8. Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, red. M. Obrebalski, Wyd. AE, Wrocław 1998.
  9. Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
  10. . Miasta w Euroregionie Neisse-Nisa-Nysa, Wyd. Urzędu Statystycznego we Wrocławiu, Czeskiego Urzędu Statystycznego - Oddział w Libercu i Krajowego Urzędu Statystycznego Wolnego Państwa Saksonii w Kamenz, Wrocław-Liberec-Kamenz 1999.
  11. Oberlausitz - Das Ferienmagasin, Bautzen 2004.
  12. Regulski J., Planowanie miast, PWF2, Warszawa 1986.
  13. Turystyka w Euroregionie Neisse-Nisa-Nysa, Wyd. Urząd Statystyczny we Wrocławiu, Czeski Urząd Statystyczny - Oddział w Libercu, Wrocław-Liberec-Kamenz 2001.
  14. Wirtschaftsmagazin "Oberlauzitz", Wyd. Oberlausitz, Bautzen 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu