BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szabłowski Mariusz
Tytuł
Intuicyjne zarządzanie finansami przedsiębiorstw
Intuitive financial management of projects
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2008, nr 7, s. 31-35
Słowa kluczowe
Zarządzanie finansami, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Metodologia organizacji i zarządzania
Financial management, Enterprises financial management, Organisation and management methodology
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W praktyce zarządzania finansami przedsięwzięcia, w większym stopniu niż w przypadku zarządzania finansami organizacji, decyzje podejmowane są na podstawie analiz niepełnych i niepewnych danych. W takich warunkach rośnie rola intuicyjnych metod zarządzania. Wsparcie intuicji menedżera uproszczonymi analizami finansowymi, zastosowane przy realizacji projektu szkoleniowego Grupy BUMAR, pozwoliło na sprawne zarządzanie tym przedsięwzięciem. (abstrakt oryginalny)

Financial management of projects, as opposed to management of organizations, depends largely on the analysis of partial and uncertain information. When that is the case, management has to be based on manager's intuition supported by simplified financial analysis. Such method of management has been used in the BUMAR group training program, and proved to be a success. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bentley J., Perełki oprogramowania, WNT, Warszawa 2001, s. 82.
  2. Boyer P., I człowiek stworzył bogów, Pruszyński i S-ka, seria „Pejzaże myśli”, Warszawa, b.d.w., s. 152.
  3. Dunbar R., Kłopoty z nauką, Marabut, Gdańsk 1996.
  4. Frączkowska E., Intuicja, wiedza i doświadczenie w praktyce zarządzania finansami, [w:] Intuicja, wiedza, doświadczenie w nauce i praktyce zarządzania, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ i Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna im. E. Wiszniewskiego - materiały konferencyjne, Warszawa 2007, s. 30.
  5. Górski J., Metody poznawcze rachunkowości, PWE, Warszawa 1975, s. 20 i 155.
  6. Jankowska-Mihułowicz M., Intuicja w podejmowaniu decyzji strategicznych. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa 2008, nr 3(698), s. 43-50.
  7. Jankowska-Mihułowicz M., Wiedza i intuicja menadżera w procesie podejmowania decyzji, [w:] Intuicja, wiedza, doświadczenie w nauce i praktyce zarządzania, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ i Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna im. E. Wiszniewskiego - materiały konferencyjne, Warszawa 2007, s. 134-141.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu