BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimkowska Regina (Wydział Zarządzania), Klose Leszek J.
Tytuł
Polityka fiskalna i pieniężna jako czynniki determinujące popyt na rynku samochodów osobowych w Polsce w latach 1993-2003
Fiscal and Monetary Policy as Factors Determining Demand on the Motor Vehicle Market in Poland, 1993-2003
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2007, nr 742, s. 99-109, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Polityka finansowa państwa, Polityka podatkowa, Polityka celna, Rynek samochodowy, Polityka fiskalna
State financial policy, Tax policy, Customs policy, Car market, Fiscal policy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podjęto próbę przedstawienia wpływu polityki pieniężnej i fiskalnej na sprzedaż samochodów osobowych w Polsce. Przedstawiono wybrane środki realizacji polityki fiskalnej, które wpływają na sytuację na rynku samochodów osobowych w Polsce. Przeanalizowano politykę celną i podatkową.

This article deals with fiscal and monetary policy as factors determining demand on the motor vehicle market. The authors present selected fiscal policy measures that have, both directly and indirectly, impacted upon the situation of the motor vehicle market in Poland. It is worth analysing the motor vehicle market in relation to such macroeconomic data as: GDP growth, the unemployment rate, and National Bank of Poland interest rates - these issues are addressed in a subsequent part of the article. When the economic situation is good, people have jobs, earn money, and are generally optimistic, the decision to buy a car is détermina by psycho-sociological factors. However, whe the economic situation gets worse, the buying decision is determind by economic factors.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK - 246, 0
Bibliografia
Pokaż
  1. Balicki A., Szreder M., Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce w latach 1999-2002, „Marketing i Rynek” 2000, nr 1.
  2. Doradca podatnika. Wskaźniki i stawki, „Infor” 2000, nr 50.
  3. Doradca podatnika. Wskaźniki i stawki, „Infor ” 2001, nr 50.
  4. Górnik-Durose M.. Psychologiczne aspekty posiadania, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2002.
  5. K.K., Odbicie od dna? „Auto-Świat” 2003, nr 5.
  6. Kublik A., Nowy podatek od aut, „Gazeta Wyborcza” 2005, nr 265.
  7. Kublik A., Nowe auta na wstecznym, „Gazeta Wyborcza” 2006, nr 8.
  8. 870 tyś. używanych, „Motor” 2006, nr 4.
  9. Pietrzak B., Polański Z., Woźniak B., System finansowy w Polsce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  10. Samar s.c., Tendencje bez zmian, „Auto-Świat” 2002, nr 6.
  11. Skąpski R., W lepszej formie, „Auto-Motor i Sport”, 2006, nr 2.
  12. Stefaniak P.. Dla kogo groźny import prywatny samochodów? „Boss-Gospodarka” 2000, nr 26.
  13. Stefaniak P., Pękła motoryzacyjna bańka, „Boss-Gospodarka” 2000, nr 44.
  14. Transition Report Update, April 1997.
  15. Transition Report Update, May 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu