BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maleszyk Edward
Tytuł
Tendencje do specjalizacji handlu detalicznego na rynku artykułów częstego zakupu
Tendencies to specialization of retail trade in the market for FMCG
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2008, nr 3, s. 1-9
Słowa kluczowe
Produkty szybko zbywalne, Handel detaliczny, Analiza danych statystycznych, Centra handlowe, Żywność ekologiczna
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Retail trade, Statistical data analysis, Shopping centres, Organic food
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Zmiany liczby sklepów wyspecjalizowanych w Polsce w latach 2001-2006, [2] Znaczące sieci sklepów wyspecjalizowanych na rynku artykułów żywnościowych, napojów i używek w Polsce, [3] Największe sieci delikatesowe w Polsce
Abstrakt
Autor analizuje trendy w rozwoju polskiego handlu detalicznego z punktu widzenia tworzenia się nowych linii specjalizacji. Na rynku towarów szybkozbywalnych powstają wyspecjalizowane punkt sprzedaży, ale ich rozwój jest powolny, bo są niszowe z natury, co jest związane z ciągle słabo zróżnicowanym popytem wśród polskich konsumentów. Autor podaje, że wśród wspomnianych nowych punktów handlowych dynamicznie rozwijają się delikatesy i sklepy z tak zwaną zdrową żywnością, włączając te sprzedające produkty ekologiczne.

In his article, the author analyses the trends for retail trade development in Poland from the point of view of formation of modern lines of specialisation. In the FMCG market, there arę emerging new specialised shops but their development has been going slowly and they arę of a niche naturę what is connected with a still poorly differentiated demand of the Polish consumer. Among those new shops, stand out dynamically developing delicatessen shops and those with the so-called healthy foods, including ones with ecological products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bnedicite wychodzi zagranicę, "Supermarket Polska" 2007, nr 12.
  2. T. Kokocińska, Benedyktyńskie smaki i smaczki. Sekrety kuchni opactwa w Tyńcu, Wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2007.
  3. E. Maleszyk, Handel się specjalizuje, "Supermarket Polska" 2007, nr 9.
  4. Zdrowie produktowi dobre samopoczucie, "Handel" 2007, nr 14.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu