BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuźmiak Joanna
Tytuł
Kierunki działań promocyjnych w zakresie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych
The Directions of Promotion Activities Concerning the Inflow of Foreign Direct Investment
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1173, s. 185-195, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Integracja a globalizacja
Słowa kluczowe
Inwestycje zagraniczne, Kapitał zagraniczny, Rynek usług, Promocja, Inwestycje bezpośrednie
Foreign investment, Foreign capital, Services market, Promotion, Direct investments
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ)
Abstrakt
Przedstawiono cele strategiczne w zakresie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) do Polski, którymi m.in. są: odzyskanie pozycji lidera w napływie BIZ; wzmocnienie wizerunku Polski i jej gospodarki oraz wyrównanie dysproporcji geograficznych w rozwoju gospodarczym regionów. Scharakteryzowano Polską Agencje Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) oraz jej rolę w pozyskiwaniu inwestycji zagranicznych. Przedstawiono przedsięwzięcia inwestycyjne podjęte w Polsce, m.in. powstanie nowych fabryk oraz centrów projektowych zagranicznych koncernów i inwestycje zagranicznych firm w polskie ośrodki. Autorka zauważa, że w przyszłości interesującym polem do inwestycji zagranicznych może się okazać sektor usług. Wpływ na to będzie miał fakt iż Polska staje się atrakcyjnym miejscem lokalizacji zdalnych centrów obsługi klienta.

The article contains the directions of the promotion activities in foreign direct investment, the role of the Polish Information and Foreign Investment Agency and the perspective of investment inflow. In conclusion it may be stated that the main objective is intensification of positive image of our country and its economy. According to the last studies foreign investors place their capital in Poland more often. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Formy utrzymywania kontaktów z inwestorami po zakończeniu inwestycji - inwestycje ustawiczne, "Promocja Inwestycji Zagranicznych w Polsce" 12.1997, PAIZ, Wydawnictwo INFOR, Warszawa 1997.
  2. Gołata K., Szoszkiewicz A., Drogi biznesu, "Wprost" 2000 (z 25 czerwca).
  3. Kozłowski G., Jakiego otoczenia i preferencji potrzebuje kapitał tworzący nowoczesne miejsca pracy?, PAIiIZ, Warszawa 2004.
  4. Polska - centrum usług dla Europy? Nowe szanse inwestycji zagranicznych w Polsce, materiały z sesji pt. "Jaka gospodarka, jakie inwestycje i jaki rynek pracy pozwolą stworzyć i utrzymać nowoczesne miejsca pracy w Polsce?", Polska Rada Biznesu, McKinsey&Company, Warszawa 2003.
  5. Promocja napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych - zadania i sposób ich realizacji. Program promocji gospodarczej Polski do roku 2005, Departament Inwestycji Zagranicznych i Promocji Eksportu Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej oraz PAIiIZ, Warszawa 2003.
  6. "Puls Biznesu" 2005 (z 2 lutego) (cyt. za: "Austria Presse Agentur").
  7. Raport na temat wspierania inwestycji zagranicznych w Polsce, Departament Inwestycji Zagranicznych i Promocji Eksportu Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej oraz PAIiIZ, Warszawa 2003.
  8. Szomburg J., Polska wobec wyzwań rozwojowych i integracyjnych, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2003.
  9. Trębski K., Polowanie na kapitał, "Wprost" 2001 (z 29 lipca).
  10. Volkswagen i cygańskie skrzypce, "The Spectator" (cyt. za: "Forum" 2004 (z 19-25 kwietnia).
  11. www.paiz.gov.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu