BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bukowski Marek
Tytuł
Wizerunek w prawnej otoczce
Źródło
Marketing w Praktyce, 2008, nr 6, s. 46-49
Słowa kluczowe
Prawne aspekty reklamy, Prawo, Formy reklamy, Strategia reklamy
Legal aspects of advertising, Law, Advertising forms, Advertising strategy
Abstrakt
Autor zauważa, że wykorzystanie wizerunku stanowi istotny element każdej działalności marketingowej, w szczególności reklamowej. Skojarzenia u odbiorców, wywoływane przez znane osoby - efekt ich popularności, w istotny sposób wpływają na treść i oddziaływanie przekazów marketingowych. Jego zdaniem także wykorzystanie wizerunku innych, nieznanych powszechnie ludzi, jest jednym z głównych narzędzi działalności reklamowej i promocyjnej, przede wszystkim z uwagi na łatwość komunikowania za jego pomocą określonych przekazów w sposób prostszy oraz skuteczniejszy niż za pomocą słów lub innych znaków. Autor ostrzega jednak, że posługiwanie się wizerunkiem na potrzeby działalności marketingowej wymaga znajomości reguł prawnych do niego się odnoszących. Pozwala to uniknąć lub ograniczyć zakres możliwych roszczeń ze strony osób, których wizerunek jest wykorzystywany.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu