BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lisiecka Krystyna, Jarczyńska Dominika
Tytuł
Layered Process Audit - nowy typ auditu procesu w firmach branży motoryzacyjnej
Źródło
Problemy Jakości, 2008, nr 5, s. 14-18, bibliogr. 23 poz.
Słowa kluczowe
Audyt, Audyt jakości, Audyt wewnętrzny
Audit, Quality audit, Internal audit
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Przykładowy plan auditów LPA, [2] Zalety i wady Layered Process Audits, [3] 14 kroków wdrażania LPA
Abstrakt
W artykule zaprezentowano zarys narzędzia warstwowego auditowania procesów - Layered Process Audit. Opisano proces wdrażania tego narzędzia w organizacji. Przedstawiono jego wady i zalety.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. B.R.Kuc: Audit wewnętrzny. Teoria i praktyka, nr A, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2002.
  2. E. Kindlarski: Kontrola i sterowanie jakością. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1993.
  3. General Motors QSB Workshop: Layered Audits, rev.ll (02/18/03).
  4. I.Ochyra, J.Sołtys: Zarządzanie jakością w praktyce, Wiedza i Praktyka, Warszawa 2005.
  5. J.J.Dahlgaard, K.Kristensen, G.K.Kanji: Podstawy zarządzania jakością, PWN, 2000.
  6. J. Łańcucki: Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2003.
  7. L. Lisiecka - Kreowanie jakości. Uwarunkowania-strategie-techniki. AE, Katowice, 2002.
  8. K. Szczepańska: Kompleksowe zarządzanie jakością TQM. Wyd. Alfa-Wero, W-wa, 1998.
  9. nĆQI-8: Layered Process Audit Guideline, AIAG, version 1 12/2005.
  10. M.Bugdol: Struktura organizacyjna w koncepcji TQM [w:] Problemy Jakości, nr 2/2006, SIGMA-NOT, Warszawa 2006.
  11. M.J.Sittsamer, L.M.Leslie: Best practices To Make Layered Process Audits Meaningful [na:]www.luminousgroup.com
  12. M.J.Sittsamer: Layered Process Audits...Don't believe They're Just Audits [na:]www.luminousgroup.com
  13. PN-EN ISO 9000:2000 Systemy zarządzania jakością - Podstawy i terminologia, PKN, Warszawa 2006.
  14. PN-EN ISO 9001:2001 Systemy zarządzania jakością - Wymagania, PKN, Warszawa, 2001.
  15. PN-EN ISO 9004:2001 Systemy zarządzania jakością. Wytyczne doskonalenia funkcjonowania, PKN, Warszawa, 2001.
  16. P"N-EN ISO 19011:2003 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego), PKN, Warszawa 2003.
  17. ISO/TS 16949:2002 Quality Management Systems - Particular requirements for application of ISO 9001:2000 for automotive production and relevant service part organizations.
  18. S.T.Foster: Managing Quality.An Integrative Approach, Pearson Prentice Hall, 2004.
  19. R. Karaszewski: Hoshin kanri-metoda kreowania polityki jakości [w:] Problemy Jakości, z. 3, SIGMA-NOT. Warszawa 2006.
  20. www.mfiles.ae.krakow
  21. www.elsmar.com
  22. www.iaob.org
  23. www.layeredprocessaudits.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu