BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wodecka-Hyjek Angelika (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Określenie kompetencji przedsiębiorstwa ( na przykładzie holenderskiej firmy Baan)
Defining the Competences of the Firm (After the Dutch firm Baan)
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 616, s. 87-97, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Przewaga konkurencyjna, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa
Competitive advantage, Enterprise competitiveness, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pierwszej części artykułu autorka analizuje sposoby determinowania kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa. Część druga prezentuje praktyczne przykłady tej problematyki w oparciu o rozwiązania zastosowane w holenderskiej firmie Baan.

This article describes ways of determining the key competences of a firm based upon studies of the literature and analysis of a practical example. The first section contains an exegesis of C. K. Prahalad and G> Hamel`s concept of core competences, goes on to describe the method of identifying core competences proposed by M. Javidan, and further describes the structure of competency map[s proposed by E. Vollmann. The second section constitutes an analysis of the structure of competency building at the Dutch firm Baan as described in the literature by H. Post. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratnicki M. [2000], Kompetencje przedsiębiorstwa, od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Placet, Warszawa.
  2. Chwistecka-Dudek H., Sroka W. [2000], Core competencies - koncepcja strategiczna, "Przegląd Organizacji", nr 3.
  3. Gruszczyńska-Malec G., Strużyna J. [1998], Analiza multistakeholder w koncepcji zarządzania globalnego, Zeszyty Naukowe AE we Wrocławiu, Wrocław, nr 784.
  4. Hamel G., Prahald C. [1990], The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", nr 3.
  5. Lider przyszłości [1997], pod red. F. Hesselbein, M. Goldsmitha i R. Beckharda, Business Press, Warszawa.
  6. Obłój K. [1993], Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  7. Post H. [1997], Building a Strategy on Competences, "Long Range Planning", nr 5.
  8. Trocki M. [2001], Outsourcing, PWE. Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu