BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cholewicka-Goździk Krystyna
Tytuł
Istota zarządzania jakością
Quality management essence
Źródło
Problemy Jakości, 2008, nr 6, s. 6-12, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, Zarządzanie strategiczne, Koszty jakości
Quality management, Strategic management, Quality costs
Abstrakt
Według autorki zarządzanie jakością jest zarządzaniem IV generacji. Dlatego w niniejszym artykule podjęła się próby wyjaśnienia dlaczego zarządzanie jakością jest synonimem strategicznego zarządzania oraz dlaczego ma ono charakter kompleksowy. Przybliżono również podstawowe zasady zarządzania jakością.

The paper presents the basic quality management rules, which are as follows: strategic approach continuous improvement, client focus, internal communication, leadership, involvement of employees, self-assessment, partnership, team work, prevention, good for the first time and each next time, quality costs account, process approach system approach to management, factual approach to decision making process, mutually beneficial supplier relationship. These rules concern to all types of quality management systems as: TQM, ISO 9000, HACCP, Quality Awards systems, EFQM excellence model in business and so on. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Blatlberg R., Getz G., Thomas J., „Customer Equity", Harvard Business School Press, 2001.
  2. Collins J.C., Porras J., „Wizjonerskie organizacje". J. Santarski Wyd. Biznesowe, 2003.
  3. Feigenbaum A. „Total Duality Control" McGrawIlill, New York 1991 r.
  4. Goetsch O.L., Davis S.B., „Quality Management", Pearson Education Inter national, 2003.
  5. Imai M., „Kaizen". MT Bizness, 2007.
  6. Juran J. M. „Oualitv Handbook".
  7. Liker J. K., „Droga Toyoty", MT Bizness, 2006.
  8. Oakland J., Morris P., „TOM a pictorial quide for managera", wyd. CIM. 2001.
  9. Normy serii ISO 9000:2000 wraz z późniejszymi uzupełnieniami.
  10. Quality management essence.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu